پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان
نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد بانک ملت با کارت امتیازی متوازن BSC بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.در واقع می خواهیم تاثیر اجرا تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت را بررسی نماییم.

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟ اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

  مقدمه
در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد. (كاپلان، نورتون، 1386: 1).

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب فصل اول: کلیات تحقیق1-1- مقدمه    2
1-2- بیان مسئله    2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    4
1-4- اهداف تحقیق    5
2-4-1- اهداف اصلی     5
2-4-2- اهداف فرعی     5
1-5- چارچوب نظری     5
1-6- فرضیه های تحقیق     7
2-6-1- فرضیه های اصلی     7
2-6-2- فرضیه های فرعی     7
1-7- متغیرهای تحقیق و تعاریف آن ها     8
1-8- قلمرو تحقیق     8

3-2- روش اجراي تحقيق    
3-2-1- روش تحقيق از نظر هدف    
3-2-2- روش تحقيق از نظر اجراء    
3-2-3- روش تحقيق از نظر نحوه جمع آوري داده ها    
3-3-جامعه و نمونه آماری      
3-4- روش نمونه گيري و حجم نمونه      
3-5- روش جمع آوری اطلاعات     
3-6- ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات      
3 -7-  روایی وپایایی ابزار اندازه گیری      
3-7-1- روایی پرسشنامه      
3-7-2- پایایی پرسشنامه      
3-8-  روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها      
4-8- نحوه توزيع پرسشنامه    

منابع و ماخذ     

 

 

پاورپوینت ضايعات محصول، واحدهاي مشمول دوباره كاري و ضايعات مواد

پاورپوینت ضايعات محصول، واحدهاي مشمول دوباره كاري و ضايعات مواد کلمات کلیدی : پاورپوینت ضايعات محصول، واحدهاي مشمول دوباره كاري و ضايعات مواد تحقیق ضايعات محصول، واحدهاي مشمول دوباره كاري و ضايعات مواد ضايعات محصول دوبارهكاري ضايعاتمواد انواع ضايعات محصول…

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ فرم کوتاه 75 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه طرحواره های یانگ فرم کوتاه دانلود پرسشنامه طرحواره های یانگ پرسشنامه ذهنیت های طرحواره ای یانگ پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ دانلود پرسشنامه طرحواره های ناسازگار…

بررسی عوامل موثر بر ریسک نقدینگی بانکها در ایران

بررسی عوامل موثر بر ریسک نقدینگی بانکها در ایران مدیریت ریسک ریسک نقدینگی تجزیه و تحلیل کانونی مدیریت دارایی و بدهی ترکیب داراییبدهی بانک‌ها دانلود پایان نامه رشته حسابداری بررسی عوامل موثر بر ریسک نقدینگی بانکها در ایران دانلود پایان…

پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع بر رضایت و وفاداری آنان

پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع بر رضایت و وفاداری آنان پرسشنامه پاسخگویی سازمانی پرسشنامه پاسخگویی سازمانی در برابر شکایات ارباب رجوع پرسشنامه رضایت و وفاداری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر پاسخگویی سازمانی در…

جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون

جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون جزوه روانشناسی اجتماعی بر اساس کتاب رابرت بارون رفتن به سایت اصلی جزوه روانشناسی اجتماعی دکتر محمدی بر اساس کتاب رابرت بارون فایل اول : مرور سریع شب امتحان و بیان موضوعات…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال افسردگی اساسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی پیشینه پژوهش…

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام جزیرة العرب قبل از اسلام موقعیت فرهنگی جزیرة العرب موقعیت اجتماعی جزیرة العرب موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب دانلود مقلات رشته معارف موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب…

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پروپوزال…

پاورپوینت سرمایه گذاری بین شرکتها

پاورپوینت سرمایه گذاری بین شرکتها کلمات کلیدی : پاورپوینت سرمایه گذاری بین شرکتها سرمایه گذاری بین شرکتها روش خرید اهرمی روش های گزارش سرمایه گذاری در سهام سایر شرکتها نتیجه اقتصادی تلفیق روشهای ارزشیابی داراییها و بدهیهای شرکتها روش خرید…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

  • پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت
  • پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت پاورپوینت مدیریت انگیزه، مدیریت کار و زمان و مدیریت خلاقیت مديريت توليد انگيزه انگيزه و هدف در مديريت مديريت انگيزه مدیریت کار و زمان شناخت تعهدات زمانی مدیریت خلاقیت خلاقیت…

  • مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی
  • مبانی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی پاورپوینت منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی منشاء فرهنگی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی مجتمع های زیستی سنتی مجتمع هاي زيستي سنتي شهرهای چین باستان شهر سلطنتی چین شهرهای هندی شهرهای یوروبا در افریقا…

  • بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان
  • بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش بررسی مدلهای مدیریت دانش بررسی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد بیوتكنولوژی و زیست شناسی با عنوان كوآنزیم
  • پایان نامه کارشناسی ارشد بیوتكنولوژی و زیست شناسی با عنوان كوآنزیم كوآنزیم ایزوپرنوئیدها تركیبات آلی دكاپرنیل دی فسفات سنتاز آگروباكتریوم تومی فاسینس ردوباكتر اسفروئیدس دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد بیوتكنولوژی و زیست شناسی با عنوان كوآنزیم دانلود پایان نامه كوآنزیم…

  • پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی
  • پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی…

  • پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی
  • پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی قابل استفاده برای سطح ارشد و دکتری به تعداد…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان
  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان مشارکت سیاسی زنان در ایران مشارکت سیاسی زنان ایرانی الگوهای رفتار سیاسی زنان دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی دانلود پایان نامه مشارکت سیاسی زنان رفتن به سایت…

  • پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان
  • پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پروپوزال عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش…

  • پاورپوینت کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها تألیف دکتر جمشید پژویان
  • پاورپوینت کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها تألیف دکتر جمشید پژویان کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها تألیف دکتر جمشید پژویان کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها تألیف دکتر جمشید…

  • منابع و کارکردهای فیزیولوژیک استرس
  • منابع و کارکردهای فیزیولوژیک استرس کلمات کلیدی : الگوی استرس دیاتز منابع استرس و اضطراب کارکردهای فیزیولوژیک استرس نظریه های روانشناسی استرس نظریه های مختلف در مورد استرس عوامل موثر در بروز استرس پایان نامه استرس رفتن به سایت اصلی…

  • ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان
  • ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان
  • نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل سوم پایان نامه…

  • پاورپوینت انتظارت عقلایی و سیاست تقاضا
  • پاورپوینت انتظارت عقلایی و سیاست تقاضا کلمات کلیدی : پاورپوینت انتظارت عقلایی و سیاست تقاضا انتظارت عقلایی و سیاست تقاضا مدل اساسی ایستا با انتظارات برون زا عرضه کل و بازار کل تغییر انتظاری سطح قیمت عرضه کل تقاضای کل…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده کلمات کلیدی : تاریخچه حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی مبانی نظری تنوع فرهنگی دانلود مبانی نظری تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات نظری تنوع فرهنگی فصل دوم پایان نامه تنوع فرهنگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن
  • پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن برنامه استراتژيک راه‎آهن مقاله برنامه استراتژيک راه‎آهن بررسی برنامه استراتژيک راه‎آهن اعتبارات عمراني حمل و نقل و سهم راه‎آهن تحلیل برنامه راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک…

  • بررسی ژئوشیمی و کانی شناسی سنگ نمک و نحوه پیدایش آن
  • بررسی ژئوشیمی و کانی شناسی سنگ نمک و نحوه پیدایش آن کارنسارهای نمک معادن نمکی ایران کانی شناسی نمک گنبدهای نمکی در ایران دانلود پایان نامه نمک بررسی ژئوشیمی و کانی شناسی سنگ نمک و مدلهای پیدایش آن دانلود پایان…

  • پرسشنامه بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی
  • پرسشنامه بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی پرسشنامه سرمایه گذاری خارجی پرسشنامه مشکلات سرمایه گذاری خارجی پرسشنامه موانع سرمایه گذاری خارجی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی  …

  • پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی
  • پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 پاورپوینت تسعير ارز پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره شانزده تعریف تسعیر تفاوت تسعير…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی مبانی نظری شادکامی دانلود مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی ادبیات نظری شادکامی فصل دوم پایان نامه شادکامی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی ادبیات و مبانی نظری شادکامی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2
  • پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2 کلمات کلیدی : پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درس نظریه های رشد آلبرت بندورآ+2 به تعداد 32 اسلاید مناسب اساتید و ارادئه دانشجو   مختصری از زندگینامه…

  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت
  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت دانلود رایگان پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت تحقیق سیستمهای اطلاعات مدیریت مقاله سیستمهای اطلاعات مدیریت سیستمهای اطلاعات مدیریت انواع اصلی سیستم ها در سازمان 4 نوع اصلی سیستم های اطلاعاتی سیستم های پردازش…

  • جزوه کامل بررسی شعر معلقه
  • جزوه کامل بررسی شعر معلقه کلمات کلیدی : جزوه کامل بررسی شعر معلقه رفتن به سایت اصلی جزوه کامل بررسی شعر معلقه جزوه اول بررسی شعر معلقه زهیر ابن ابی سلمی به تعداد 14 صفحه pdf جزوه دوم بررسی شعر…

  • مقاله کامل و جامع مدارات رادیویی
  • مقاله کامل و جامع مدارات رادیویی مدارات رادیویی دانلود مقاله مدارات رادیویی مدولاسیون فرکانس نوسانات الکترومغناطیسی پلاریزاسیون آنتن دانلود مقالات رشته برق رفتن به سایت اصلی مقاله کامل و جامع مدارات رادیویی     پیشگفتار مدارات رادیویی به خصوص فرستنده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سیاست…

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان اهمیت ارزش در نظام بازاریابی
  • مقاله رشته مدیریت با عنوان اهمیت ارزش در نظام بازاریابی ارزش هزینه بازاریابی بنگاه های اقتصادی دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان اهمیت ارزش در نظام بازاریابی خرید مقاله رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش…

  • استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی
  • استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی منابع انسانی ارزیابی عملکرد منابع انسانی مدیریت عملکرد ارزیابی عملکرد ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی رفتن به…

  • پرسشنامه تولید ناب
  • پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی پرسشنامه رابطه بین تولید ناب و…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *