تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی
شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران
روشهای ارزیابی عملکرد مدیران
مولفه های استراتژی های منابع انسانی
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت و گاز
پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز
مدلهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

 

 

 

 

 

چکیده:  

هدف: 

هدف از این پژوهش ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

 

 

 

روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه  توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران شاغل در شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بود. حجم نمونه 60 نفر  (52 نفر مردان و 8 نفر زنان)تعیین شد. روش نمونه گیری برای این تحقیق، سرشماری بود. ابزار گرد آوری داده ها، شامل دو پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT    و ارزیابی عملکرد هرسی و گلداسمیت (1991) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداکثر و حداقل) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه)  استفاده شد. و  محاسبات مربوط به تحلیل داده  با استفاده از نرم افزار SPSS نسخۀ 18 انجام گرفت.

 

 

 

یافته ها: یافته ها  نشان می دهد که میانگین  استراتژی های منابع انسانی و  ارزیابی  عملکرد مدیران به ترتیب، 3795/3  از 5  و 7899/3  از 5 می باشد که در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارند. 

نتیجه گیری: نتایج ضریب همبستگی نشان داد از میان ابعاد استراتژی های منابع انسانی، نقاط ضعف و فرصت ها  با  ارزیابی عملکرد رابطه مستقیم و معناداری دارد. در کل ضریب همبستگی متغیر مستقل  استراتژی های منابع انسانی کل با ارزیابی عملکرد کل نیز 391/٠ می باشد. که این نشان دهندۀ رابطه نسبتاً مطلوبی  بین این دو متغیر مذکور می باشد. 

 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیران

کرمانشاه

ارزیابی عملکرد

شرکت نفت و گاز

استراتژی منابع انسانی

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در سال های اخیر، نیروی انسانی در سازمان ها جایگاه محوری پیدا کرده است و منابع انسانی، عاملی استراتژیک در هر سازمان به شمار می آید. نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان، باید بتواند خود را با تغییرات و تحولات مستمر محیطی هم آهنگ نماید. استراتژی منابع انسانی می تواند،  با ایجاد هماهنگی بین استراتژی سازمان و خط مشی های منابع انسانی، امکان بهره برداری بهینه از فرصت ها و  پیش گیری از تهدید های احتمالی را فراهم کرده و سازمان را در جهت مزیت های رقابتی کمک کند.

 

در پژوهش حاضر  سعی بر آن شد تا تأثیر استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه از نگاه نظری کنکاش گردد و در ادامه مدلی برای این مفاهیم ترسیم و به بررسی ابعاد مدل و روابط آن در کلیه مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه پرداخته شود.

 

 

 پس از تجزیه و تحلیل های انجام شده در این تحقیق، در انتها مشخص گردید که بین تمامی متغیرهای مستقل استراتژی منابع انسانی (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها) با هفت متغیر وابسته ارزیابی عملکرد، (اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)، کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) و  محیط (تناسب محیطی))  تنها با دو متغیر نقاط ضعف و فرصت ها با ارزیابی عملکرد رابطه وجود دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اکثریت مدیران شرکت نفت و گاز دارای استراتژی منابع انسانی و ارزیابی عملکرد دارای مناسبی و مطلوبی می باشند. از طرفی دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد  بالاترین میانگین نمرات عوامل چهارگانه استراتژی منابع انسانی، به نقاط قوت استراتژی منابع انسانی  و کمترین شاخص مربوط به نقاط ضعف  استراتژی منابع انسانی  است که نشان می دهد همۀ شاخص های استراتژی منابع انسانی مدیران در سطح متوسط به بالا قرار داشتند. در این میان شاخص نقاط ضعف، وضعیت نسبتاً بدی  به سایر  شاخص ها دارد.

 

 

بدون شك براي تحقق اهداف سازمان و بقا، رشد و پويايي آن ، شناسايي منابع انساني خلاق ، مبتكر و نوآور اهميت حياتي دارد. و  با توجه به اهمیت نیروی انسانی در یک سازمان  و نقش وی در رشد و تحقق اهداف سازمانی، پرداختن به مبحث ارزیابی عملکرد در مدیران یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان های امروزی است (نظری، 1387: 26). زيرا با اجراي صحيح نظام ارزشيابي مي توان درجهت اثربخشي، ايجاد انگيزه و نهايتاً درجهت افزايش كمي و كيفي عملكرد مدیران گام هاي اساسي برداشت. اكثر نظريه پردازان مديريت منابع انساني بر اين عقيده اند كه سازمانها بايد پيش از هرتصميم گيري مهمي چون ارتقا، افزايش حقوق و دستمزد، جابجايي، انتصاب و بركناري از خدمت اقدام به ارزشيابي مدیران و  كاركنان مورد نظر كنند و باتوجه به معيارهاي متناسب عملكرد مدیران و كاركنان را موردارزشيابي قرار دهند. 

 

 

سازمان ها در ارزشیابی عملکرد کارکنان و اعضای خود در پی اهداف مختلف و گوناگون هستند. ارزشیابی این امکان را به مدیران می دهد که نارسایی های مهارتی افراد را درک کنند و با استفاده از آن برنامه های آموزشی را به اجرا در آورند. گذشته از این می توان با استفاده از ارزشیابی عملکرد پایه یا مبنایی برای تخصیص پاداش تعیین کرد. هر یک از نقش هایی که ارزشیابی عملکرد  در صحنه تصمیم گیری ایفا می کند، اهمیت زیادی دارد اما هدف نهایی ارزشیابی عملکرد رشد کارکنان و افزایش انگیزش شغلی می باشد. 

 

 

با بررسی های صورت گرفته و تحقیقات مطالعه شده می توان چنین نتیجه گرفت که مدل مورد بررسی توانایی در حد متوسطی را در خصوص تعیین عوامل و میزان تأثیر عوامل مؤثر در بهبود  عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  را  داشته و برای مدیران و سازمان ابزار نسبتاً مناسبی است. اگر به رشد ملایم عملکرد  نیروی انسانی نسبت به دهۀ  60 نگاه کنیم، در می یابیم که این رشد فقط 1/2  درصد بوده است. هر چند افزایش این رقم بیانگر تلاش مجموعۀ مدیران است، سطح عملکرد ما هنوز نسبت به کشورهای آسیایی مشابه، بسیار پایین است. به نظر می رسد که عامل ضعف مدیریت یکی از مهم ترین عوامل در  جهت کاهش عملکرد نیروی انسانی باشد(اسماعیلی، 1383: 134). یکی از دشواری های وضعیت فعلی کشور ما به هدر رفتن منابع یا به عبارتی نبود کارایی است؛ یعنی انسان به عنوان مؤثرترین و   راهبردی ترین منبع تولید در سطحی بسیار پایین تر از ظریفیت های ذهنی خود به کار گرفته می شود و میزان بهره گیری از  او به شدت پایین است. عملکرد  نیروی انسانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیا بسیار پایین است(اسماعیلی، 1383: 134).

 

 

 عملکرد و بهره وری  پایین در سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات، ناشی از عوامل مختلف و متنوع است. برای مدیران سازمان رسیدن به این امر مهم، مستلزم استفاده بهینه از منابع انسانی،  منابع مادی و مالی خواهد بود و از آنجا که کنترل منابع مادی و مالی به راحتی امکان پذیر است و بر این فرضیه بنا شده است که دستیابی به بالاترین و برترین فناوری و بهترین و بیشترین امکانات مالی فراهم است و با تلاش های مناسب و تحول مدیریت قابل دستیابی خواهد بود، تنها متغیر عمده و اساسی، نیروی انسانی است که زمینۀ تحقیق بهره وری را فراهم خواهد ساخت (پروکوپنکو،1380).

 

 با توجه به این که عملکرد مدیران  نقشی حیاتی برای سازمان دارد؛ بنابراین یافتن عواملی که بر روی عملکرد مدیران  و بهره وری آنان تأثیر گذار است از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد. تعیین معیارهای مناسب جهت گزینش نیروها می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف مورد نظر و دستیابی به سطوح مناسبی از بهره وری کمک نماید. این پژوهش نشان داد از نظر میانگین مؤلفه هایی چون اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)،  کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد)، محیط (تناسب محیطی) به ترتیب بیشترین اهمیت را در افزایش ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  دارا می باشد. بنابراین ضروری است که مدیران و مسئولان ضمن توجه به این مؤلفه ها، زمینه را برای بهبود این عوامل فراهم نموده تا بتوانند سازمان را به بهره وری لازم در سطوح مختلف فعالیت خود برساند. 

 

 

 

 

 

 

از آنجا که در پژوهش حاضر از چارچوب مدل SWOT  برای استراتژی منابع انسانی و  مدل ACHIEVE برای عملکرد کارکنان استفاده می شود. از این رو محقق بر آن شد که با بهره گیری از این مدل های فوق دیدگاه مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه را در خصوص استراتژی منابع انسانی با  عملکرد کارکنان را  ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب            
                            
                   
فصل اول: کلیات
 1-1. مقدمه  2
1-2. بیان مسأله 3
1-3.  اهمیت و ضرورت تحقیق 6
1-4. اهداف تحقیق 7
1-4-1. هدف اصلی  7
1-4-2. اهداف فرعی  7
1-5.  سوالات تحقیق 8
1-5-1. سوال اصلی 8
1-5-2.  سوالات فرعی 8
1-6.  فرضیات تحقیق 9
1-6-1. فرضیه اصلی 9
1-6-2.  فرضیات فرعی 9
1-7.  تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و شاخص ها  10
1-8.  ویژگی های فردی پاسخگویان  16

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1.  مقدمه 18
2-2.  مفهوم و فرایند استراتژی 18
2-2-1. تعریف استراتژی 18
2- 2-2. مفهوم استراتژی 19
2-2-3. مزیت رقابتی 19
2-2-4. قابلیت های متمایز 20
 2-2-5.  هماهنگی استراتژیک 20
2-2-6. مبانی استراتژی  21
2-2-7. قصد استراتژیک 21
2-3. استراتژی منبع- محور  22
2-4. توان استراتژیک 22
 2-5. مدیریت استراتژیک 22
2-6. تدوین استراتژی 24
2-7. نگرش سیستماتیک به تدوین استراتژیک 24
2-8. واقعیت فرایند تدوین استراتژی 25
2-9. واقعیت مدیریت استراتژیک 27
 2-10. استراتژی منابع انسانی 27
2-10-1. مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی های منابع انسانی 27
2-10-2. استراتژی سرباز وفادار 28
2-10-3. استراتژی نیروی کار قراردادی 28
2-10-4. استراتژی متخصص متعهد 29
2-10-5. استراتژی پیمانکارانه 29
2-11. تعریف استراتژی منابع انسانی 29
2-12. انواع استراتژی منابع انسانی 30
2-13. استراتژی عام منابع انسانی 30
2-13-1. یک شرکت تولیدی 30
2-14. استراتژی خاص منابع انسانی 31
2-14-1. استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی 31
2-15. معیارهای استراتژی اثربخش منابع انسانی 32
2-16. تعبیری از استراتژی مطلوب منابع انسانی 32
2-17. نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 33
2-18. تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی 34
2-19. نقش استر اتژی های منابع انسانی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 35
2-20. تعریف عملکرد 37
2-21. مفهوم عملکرد 38
2-22. انواع عملکرد 40
2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام 41
2-24. جلوه های عملکرد 41
2-25. ارزیابی عملكرد 42
2-26. تعریف ارزیابی عملكرد 42
2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد 43
2-28. رویكردها و روش های ارزشیابی عملكرد 44
2-29. فواید ارزیابی عملکرد 45
2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد 46
2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف 47
2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران 47
2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا 47
2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا 48
2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان 49
 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن 49
2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام 50
2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث 50
2-32-2. ارزشیابی در جهان 51
2-32-3. ارزشیابی در ایران 52
2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد 52
2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی 54
 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد 56
2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد 57
2-36-1. جمع آوری اطلاعات 57
2-36-2. ارزیابی و سنجش 57
2-36-3.  اقدامات اصلاحی 57
2-36-4. شبکه ارتباطی 57
2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد 57
2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی 57
2-37-2.کارمند یابی و انتخاب 58
2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان 58
2-37-4. تعیین مسیر شغلی 58
2-37-5. حقوق و مزایا 58
2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان 59
2-38.  كاربردهای ارزیابی عملكرد 60
 2-38-1. كاربردهای مدیریتی 60
2-38-2.  كاربردهای پرورشی 61
2-39. بازخورد ارزیابی عملكرد 61
 2-40. مدیریت عملكرد كارآمد 62
2-41. ارزیابی چندگانه یا 360 درجه 62
2-42. مدیریت بر مبنای هدف 63
2-43. فرایند مدیریت بر مبنای هدف شامل چهار مرحله است 64
 2-44. عملکرد  نیروی انسانی 65
2-45. نقش عملکرد در سازمان ها 65
2-46. اهمیت عملکرد در سازمان های كشور 66
2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان 66
2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد 68
2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نیروی كار 70
2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد 71
2-51. شاخص های عملکرد 73
2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد 74
2-53. بررسی نقش سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان در بهسازی نیروی انسانی 74
2-54. نقش عوامل رفاهی در ارتقای عملکرد نیروی انسانی 75
2-55. نقش مدیریت در بهبود عملکرد کارکنان 75
2-56. راه های بهبود عملکرد 76
2-57. خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 76
2-58. عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 79
2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 80
2-60. ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف 81
2-61. مزایا ی نظام ارزیابی عملكرد 82
2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد 83
2-63. مشكلات ارزیابی عملكرد 84
2-63-1. عینیت نداشتن 84
2-63-2. تعمیم 84
2-63-3. سختگیری، تساهل یا محافظه كاری 84
2-63-4. تازگی 85
2-63-5. مقایسه 85
2-63-6. محاكمه بجای ارزیابی 85
2-63-7. تعصبات شخصی ارزیاب 85
2-63-8.  پایان سخن 86
2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد 86
2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد 87
2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 88
2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد 88
2-67-1. روش امتیازبندی 88
2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم 89
2-67-3. روش‌های غیر متدوال 90
2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان 90
2-67-5. خطای هاله‌ای 91
2-67-6. عامل سنجی 92
2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف 92
2-67-8. روش توصیفی 92
2-67-9. روش قیاسی 92
2-67-10. روش درجه بندی 92
2-67-11. مقایسه دو به دو 92
2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 93
2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد 93
2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان 94
2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد 97
2-72. فرایند ارزیابی عملکرد 98
2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد 99
2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد 99
2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی 99
2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی 99
2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره 100
2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد 100
2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام 100
2-74-1-1. جلوگیری از خطا 100
2-74-1-2. پیشگیری از فساد 100
2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات 101
2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها 101
2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت 101
2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری 101
2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر 102
2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی 102
2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان 102
2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم 103
2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف 103
2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان 103
2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب 103
2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد 104
2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد 104
2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی 105
2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 105
2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران 108
2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج 121
2-82. مدل تحلیلی تحقیق 122

فصل سوم: روش تحقیق
3-1. مقدمه.  124
3-2. روش تحقیق 124
3-3.  نوع پژوهش 125
3-4. جامعه و نمونه آماری 125
3-5. ابزار گرد آوری داده ها 126
3-6. نحوه اجرا و جمع آوری داده ها 126
3-7. روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 127
3-7-1.  اعتبار تحقیق 127
3-7-2.  پایایی تحقیق 127
3-8.  ابزار تحقیق 128
3-9.  نرم افزار کامپیوتری 129
3-10. روش اجرای پژوهش 129
3-11. تجزیه و تحلیل داده ها 129

فصل چهارم: توصیف و تحلیل داده ها

بخش اول : توصیف داده ها    132
4-1. مقدمه 132
4- 2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس 133
4 – 3 . توزیع وضعیت تأهل پاسخگویان برحسب سن 134
4- 4 . توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان 135
4 – 5 . توزیع فراوانی نوع استخدام پاسخگویان 136
4- 6 . توزیع فراوانی سابقه خدمت پاسخگویان 137
4-7. توزیع فراوانی سابقه مدیریتی پاسخگویان 138
4-8. توصیف گویه های متغیر نقاط قوت پاسخگویان 139
4-9. توصیف گویه های متغیر نقاط ضعف پاسخگویان 141
4-10. توصیف گویه های متغیر فرصت های پاسخگویان 143
4-11. توصیف گویه های متغیر تهدیدهای پاسخگویان 145
4-12. توصیف میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و رتبه آزمودنی ها در متغیرها 147
4-13. توصیف شاخص متغیر توانایی (دانش و مهارت) 148
4-14. توصیف شاخص  متغیر وضوح (درک یا تصور نقش) 149
4-15. توصیف شاخص متغیر کمک (حمایت سازمانی) 150
4-16. توصیف شاخص متغیر انگیزه (انگیزش یا تمایل) 151
4-17. توصیف شاخص  متغیر ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) 152
4-18. توصیف شاخص  متغیر اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان) 153
4-19. توصیف شاخص  متغیر محیط(تناسب محیطی) 154
4-20. میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران 155

بخش دوم: یافته های  استنباطی 156
مقدمه 156
تحلیل و تبیین رابطه ویژگی های فردی و استراتژی منابع انسانی با ارزیابی عملکرد 157
4-21. آزمون تفاوت میانگین استراتژی منابع انسانی دارای جنسیت متفاوت 157
4-22. آزمون تفاوت میانگین ابعاد ارزیابی عملکرد  در کارکنان دارای جنسیت متفاوت 158
4-23. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 159
4-24. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 160
 4-25. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 161
4-26. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 162
4-27. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 163
4-28. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ ارزیابی عملکرد 164
4-29. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 165
4-30. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ ارزیابی عملکرد 166
4-31. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 167
4- 32. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 168
آزمون فرضیه‌ها 169
آزمون تأثیر ابعاد استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد 169
4-33. بعد نقاط قوت  و ارزیابی عملکرد 169
4-34. بعد نقاط ضعف  و ارزیابی عملکرد 170
 4-35. بعد فرصت ها و ارزیابی عملکرد 171
4-36. بعد تهدیدها  و  ارزیابی عملکرد 172
4-37. آزمون تاثیر استراتژی های منابع انسانی کل  بر ارزیابی عملکرد 173

فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1. مقدمه 175
5-2. یافته های توصیفی 175
5-3. یافته های استنباطی 181
5 – 4 . بحث و نتیجه گیری  188
5-5. محدودیت های تحقیق 192
5-6. پیشنهادات 193
5-7. پیشنهادات برای تحقیقات آینده  194

منابع و ضمائم
منابع فارسی  195
منابع لاتین 206
ضمائم 213
پرسشنامه 214

 

 

طراحی سیستم های تبرید و سردخانه

طراحی سیستم های تبرید و سردخانه طراحی سیستم های تبرید و سردخانه پروژه طراحی سیستمهای تبرید و سردخانه پروژه طراحی سردخانه دانلود پروژه طراحی سیستم های تبرید و سردخانه طراحی سیستم های سردخانه طراحی سردخانه pdf طراحی سیستم های تبرید…

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری مكانیزاسیون‌ اداری بهره وری نیروی انسانی‌ سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری اثرات مكانیزه شدن بر افزایش بهره وری دانلود…

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 19 (ترکیبهای تجاری)

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 19 (ترکیبهای تجاری) پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 19 با موضوع ترکیبهای تجاری پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 19 با موضوع ترکیبهای تجاری استاندارد حسابداری شماره 19 پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره نوزده پاورپوینت استاندارد ترکیبهای تجاری تحقیق…

بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌

بررسی نقش تكمیلی روش‌های حل اختلاف جایگزین (ADR) در حل و فصل دعاوی مربوط به ضمان قهری و خسارات‌ ADR دعاوی حل اختلاف جایگزین دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش…

تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور

تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان مبتلا به اضافه وزن یاچاقی: کارازمایی بالینی تصادفی شده دو سوکور چاقی اضافه وزن غدد درون‌ریز مکمل یاری کلسیم دانلود مقالات رشته علوم تغذیه تأثیر مکمل یاری کلسیم بر پروفایل لیپید زنان…

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها انواع پلها بهسازی لرزه ای پلها تجزیه تحلیل هزینه فایده دانلود پایان نامه تحلیل هزینه فایده در بهسازی لرزه ای پلها دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای…

مبانی نظری کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام

مبانی نظری کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییر پذیری بازده سهام مبانی نظری کیفیت سود دانلود مبانی نظری کیفیت سود مبانی نظری کیفیت…

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه میزان کارآفرینی بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پایان نامه رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران پیاده سازی مدیریت دانش در…

بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه در سال 96-95

بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه در سال 96-95 بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه مدیریت پسماند شهرستان ایذه پسماند شهرستان ایذه مدیریت پسماند شهری پسماند شبه خانگی اتوکلاو زباله سوز نوک تیز رادیواکتیو رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه
  • بررسی میزان و علل شركت و مشكلات عدم شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی فعالیتهای ورزشی بیرون از مدرسه فعالیتهای ورزشی دانش آموزان فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل شركت دانش آموزان…

  • پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی
  • پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی پرسشنامه افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک doc پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه پرسشنامه افسردگي بك تست افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه…

  • بررسی مفهوم ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله
  • بررسی مفهوم ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در مورد معامله…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری تحول گرا…

  • طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان
  • طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی عملی سیستم هزینه یابی…

  • مشارکت در بازار
  • مشارکت در بازار بازار کار ایران نرخ مشارکت اقتصادی نرخ مشارکت اقتصادی در ایران و جهان دانلود مقالات رشته اقتصاد مشارکت در بازار دانلود مقالات اقتصاد دانلود مقاله مشارکت در بازار رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته اقتصاد مشارکت…

  • نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی
  • نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی مجازات محرومیت از خدمات عمومی نحوه اعمال مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی مصادیق مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی نحوه اعمال مجازات محرومیت از خدمات عمومی مصادیق…

  • ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن
  • ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن کلمات کلیدی : ابعاد هویت دینی انواع هویت دینی هویت ملی و دینی جوانان عناصر هویت دینی مفهوم هویت دینی پایان نامه هویت دینی رویکرد روانشناسانه به هویت دینی افراد رویکرد جامعه…

  • مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM
  • مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی…

  • پرسشنامه جهت گیری مذهبی بیرونی و درونی با روایی و پایایی معتبر
  • پرسشنامه جهت گیری مذهبی بیرونی و درونی با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : مولفه های پرسشنامه آلپورت پرسشنامه جهت گیری مذهبی پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت دانلود پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت و…

  • اعسار از محكوم به
  • اعسار از محكوم به انواع اعسار قانون اعسار اعسار در فقه و حقوق اسلام دانلود مقاله اعسار از محكوم به نحوه اثبات دعوی اعسار مفهوم اصطلاحی اعسار رفتن به سایت اصلی اعسار از محكوم به   اعسار از نظر لغوی:…

  • كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره
  • كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم ژنتیك چند منظوره دانلود مقاله كشف قوانین پیشگویانه وقابل درك با استفاده از الگوریتم دانلود مقالات ژنتیك دانلود مقالات ترجمه شده الگوریتم ژنتیک پارتو الگوریتم ژنتیک ساده راه حل های بهینه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری دانلود مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات نظری سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات و مبانی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان رهبری برنامه‌ریزی سازماندهی مدیریت علمی مدیریت منابع انسانی استفاده بهینه از كاركنان دانلود…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350)
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) تقاضای پول نرخ سود بانکها مدیریت علوم بانکی بحران های بانکی در ایران دانلود…

  • پرسشنامه ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی
  • پرسشنامه ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی پرسشنامه فن بازار دفاعی پرسشنامه فناوری در صنایع دفاعی  پرسشنامه عوامل موثر در موفقیت فن بازار پرسشنامه ارتقاء عملکرد فن بازار دفاعی پرسشنامه الگویی برای کسب موفقیت…

  • اهمیت و اهداف ادبیات کودک و تشریح دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک
  • اهمیت و اهداف ادبیات کودک و تشریح دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک کلمات کلیدی : انواع ادبیات کودک وظایف ادبیات کودک پایان نامه ادبیات کودک اهمیت و اهداف ادبیات کودک پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک دیدگاه های متفاوت…

  • پروپوزال بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران
  • پروپوزال بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه پروپوزال شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه…

  • مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام
  • مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال استراتژی روش خرید و نگهداری روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام مقایسه استراتژی های تحلیل…

  • پروپوزال نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه
  • پروپوزال نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه کلمات کلیدی : خودکارآمدی کارآفرینانه قصد کارآفرینی دانشجویان تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی پروپوزال خودکارآمدی کارآفرینانه پروپوزال قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر تقویت قصد کارآفرینی…

  • بهینه سازی چهار سلول خورشیدی لایه نازک متفاوت با لایه دریچه ای یکسان In2S3 با تغییر در ساختار
  • بهینه سازی چهار سلول خورشیدی لایه نازک متفاوت با لایه دریچه ای یکسان In2S3 با تغییر در ساختار بهینه سازی زیر سطح رنگی لایه دریچه ای لایه جاذب CGS سلول خورشیدی لایه نازک دانلود مقلات رشته برق دانلود مقلات برق…

  • بررسی اثرات پاتولوژیك ناشی از حمام ماهی قزل آلای رنگین كمان با ماده ضدعفونی كننده آكوآجرم
  • بررسی اثرات پاتولوژیك ناشی از حمام ماهی قزل آلای رنگین كمان با ماده ضدعفونی كننده آكوآجرم آبزیان ضدعفونی كننده آكوآجرم ماهی قزل آلای رنگین كمان اثرات پاتولوژیك حمام ماهی قزل آلای رنگین كمان بررسی اثرات پاتولوژیك ناشی از حمام ماهی…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش
  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش زیرساخت های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت…

  • مفهوم و ماهیت حقوقی شرط داوری
  • مفهوم و ماهیت حقوقی شرط داوری پایان نامه شرط داوری مفهوم حقوقی شرط داوری ماهیت حقوقی شرط داوری اقسام و مبانی تقسیم شرط شرایط و آثار موافقتنامه داوری آثار موافقت نامه ی داوری بررسی استقلال شرط داوری ادلّه صحت شرط…

  • فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین
  • فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین فصل سوم پایان نامه در مورد مدیریت دانش…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی سهام
  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بررسی اهميت كنترل مواد غذايي در سطح عرضه و برنامه هاي آينده
  • پاورپوینت بررسی اهميت كنترل مواد غذايي در سطح عرضه و برنامه هاي آينده پاورپوینت بررسی اهميت كنترل مواد غذايي در سطح عرضه و برنامه هاي آينده اهميت كنترل مواد غذايي در سطح عرضه و برنامه هاي آينده سیاستهای ملی کنترل…

  • مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران
  • مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران مطالعه تاریخی منطقه 15 تهران مطالعه جمعیتی منطقه 15 تهران مطالعه جغرافیا طبیعی منطقه 15 تهران مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران دانلود مقالات جغرافیا دانلود…

  • خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس
  • خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس خلاصه درس شناسایی الگو دست نویس دانشجو از مباحث کلاس رفتن به سایت اصلی خلاصه درس شناسایی الگو بصورت دست نویس دانشجو از مباحث کلاس pattern recognition به تعداد…

  • پاورپوینت آشنایی با پست های گازی
  • پاورپوینت آشنایی با پست های گازی پاورپوینت آشنایی با پست های گازی آشنایی با پست های گازی پست های گازی فلسفه وجودی پست های گازی دلیل احداث پست گازی اثر ميزان رطوبت در گاز نصب و راه اندازی GIS بررسی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *