بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

مولفه های مدیریت دانش
سبک رهبری توانمندساز
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش
پیاده سازی موفق مدیریت دانش
رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

 

 

 

 

 

چکیده:

در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

 

جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

رهبری دانش

رهبری تحول آفرین

رهبری تبادلی

رهبری عدم مداخله گر

 

 

 

 

 مقدمه 

در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

 

دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

 

در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). 

 

مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 1

2-1 بیان مسئله  2 

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

5-1 سؤالات تحقیق  7

1-5-1  سؤال اصلی تحقیق  7 

2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

6-1 فرضیات تحقیق   7

1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

8-1 قلمرو تحقیق     8 

1-8-1 قلمرو مکانی  8 

2-8-1 قلمرو زمانی  8

9-1 روش گرآوری داده ها   8 

10-1 روش تحلیل داده ها  9

11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

13-1 نقشه راه   10

14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2 مقدمه  16

2-2 تعارف مدیریت دانش  17

3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

4-2 مدل های مدیریت دانش  20

1-4-2 مدل هفت سی  21 

2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

3-4-2 مدل رن جانسون  23

4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

1-5-2 خلق و کسب دانش  29

2-5-2 تسهیم دانش  30 

3-5-2 کاربرد دانش  32 

4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

6-2 تعاریف رهبری  34 

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

8-2 مکاتب رهبری  37

1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

2-8-2 مکتب رفتاری  39 

1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

3-8-2 مکتب اقتضایی 44

1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

9-2 رهبری تحول آفرین  53

1-9-2 نفوذ آرمانی  55

1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

3-9-2 ملاحظات فردی  57

4-9-2 ترغیب ذهنی  58

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

11-2 رهبری تبادلی  64

1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

1-17-2 ریسک های تجاری  75

2-17-2 ریسک های سیاسی 75

18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

 

فصل سوم : روش تحقیق

1-3 مقدمه 90

2-3 هدف تحقیق   90 

3-3 نوع تحقیق  91

4-3 روش تحقیق  91 

5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

1-6-3 منابع اولیه  92

2-6-3 منابع ثانویه  92

7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

 2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

10-3 روش تحلیل داده ها  102

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه  104

2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه  126

2-5 نتایج تحقیق  127

1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

6-5 محدودیت های تحقیق  132

7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری 6 

شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

 

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند…

پرسشنامه بررسی نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در ایجاد دانش مشتری

پرسشنامه بررسی نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در ایجاد دانش مشتری پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه دانش مشتری پرسشنامه ایجاد دانش مشتری…

مبانی نظری ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

مبانی نظری ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی…

حمایت از حقوق مالکانه و تفاوت میان نقض معاهده و مصادره با توجه به رویکرد مراجع داوری و جایگاه حقوق بین الملل

حمایت از حقوق مالکانه و تفاوت میان نقض معاهده و مصادره با توجه به رویکرد مراجع داوری و جایگاه حقوق بین الملل مصادره و سلب مالکیت داوری تجاری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل سلب…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت كودكان و نوجوانان

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت كودكان و نوجوانان بزهکاری دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت كودكان و نوجوانان بررسی تاثیر اخبار تلویزیون…

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان جنگ روانی دشمن روشهای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان جنگ رسانه دشمن علیه جوانان عملیات روانی دشمن شگردهای تبلیغاتی جنگ نرم فضای رسانه ای عملیات روانی روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان ادبیات نظری عملکرد شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی مبانی نظری مهارتهای اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات و مبانی…

  • بررسی ماهیت سهم و نحوه نقل و انتقال آن در شرکت‏های تعاونی
  • بررسی ماهیت سهم و نحوه نقل و انتقال آن در شرکت‏های تعاونی ماهیت حقوقی سهم ماهیت سهم در شرکت‏های تعاونی نحوه نقل و انتقال سهم در شرکت‏های تعاونی انتقال سهام در شرکت‏های تعاونی شرکت تعاونی در حقوق ایران شرایط حقوقی…

  • تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام
  • تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام رفتن به سایت اصلی تمرینات منتخب کتاب دینامیک مریام به تعداد 5 فایل pdf  به شرح زیر می باشد. تمرینات منتخب فصل دوم دینامیک مریام به تعداد 15 صفحه pdf…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرکز مالکیت مبانی نظری تمرکز مالکیت پیشینه تحقیق تمرکز مالکیت پیشینه داخلی تمرکز مالکیت پیشینه خارجی تمرکز مالکیت پیشینه پژوهش تمرکز مالکیت پیشینه نظری…

  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات
  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات سن ایچ رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات سن…

  • ایمنی در شرکت ایران خودرو
  • ایمنی در شرکت ایران خودرو اصول ایمنی ارزیابی ریسك شركت ایران خودرو طبقه بندی خطرات سیستم اعلام حریق ایمنی در شرکت ایران خودرو سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina خرید پایان نامه رشته صنایع…

  • بررسی نظرات مختلف در باب شخصیت زن و تفاوت آن با مرد از نگاه اسلام و پیامبر
  • بررسی نظرات مختلف در باب شخصیت زن و تفاوت آن با مرد از نگاه اسلام و پیامبر تفاوت شخصیت زن با مرد شخصیت زن از نگاه پیامبر شخصیت زن از نگاه اسلام نظرات مختلف در باب شخصیت زن دانلود پایان…

  • مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات
  • مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه بررسی سیستماتیک مقالات رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در دهه گذشته زنجیره تامین بشردوستانه (HSC) با توجه…

  • گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی
  • گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی شعر و نثر انواع ادبی ادبیات كهن فارسی حماسه‌های ملی ایرانی دانلود مقاله گذری بر تاریخچه ادبیات كهن فارسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی زنان در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
  • بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی زنان در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اعتماد اجتماعی مشارکت سیاسی انجمن های داوطلبانه شبکه های اجتماعی رابطه میان سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی زنان بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و مشارکت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز
  • بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز سیستم انتقال قدرت خودروهای برقی سیستم انتقال قدرت خودروهای احتراق داخلی بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی بررسی سیستم انتقال در خودروهای احتراق داخلی بررسی مقایسه ای گیربکس در…

  • نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش
  • نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

  • تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها
  • تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر ساختار سازمانی ساختار سازمانی شرکتها رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری
  • پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری رعایت انصاف افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری رعایت انصاف در حسابداری…

  • تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص کیفی میوه توت فرنگی رقم کاماروسا
  • تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص کیفی میوه توت فرنگی رقم کاماروسا توت فرنگی پوتریسین نیتریک اکسید کلرید کلسیم رقم کاماروسا خواص کیفی میوه توت فرنگی تأثیر پوتریسین، نیتریک اکسید و کلرید کلسیم بر روی خواص…

  • پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان
  • پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان دانلود رایگان پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان هماهنگي و ارتباطات در سازمان هماهنگي در مديريت هماهنگي و وظايف ستاد هماهنگي و حيطه نظارت اصول هماهنگي ارتباطات موانع ارتباطات انواع ارتباطات اهداف سيستم اطلاعات…

  • محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران
  • محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران پول اقتصاد ﺷﺎﺧﺺ دﻳﻮﻳﮋﻳﺎ دانلود مقاله محاسبه شاخص مقداری تقاضای پول Divisia برای ایران خرید مقالات اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری 109 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری 109 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت ریسک اعتباری مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری پیشینه داخلی مدیریت ریسک اعتباری پیشینه خارجی مدیریت ریسک اعتباری…

  • پروپوزال طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت جهت سیستم مراقبت بیمار
  • پروپوزال طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت جهت سیستم مراقبت بیمار سیستم اطلاعات مدیریت طراحی سیستم اطلاعات مدیریت متدولوژی برنامه‌ریزی سیستم‌های تجاری طراحی سیستم اطلاعات مدیریت نظام مراقبت بیماریها معماری سیستم اطلاعات مدیریت نظام مراقبت بیماریها وضعیت مطلوب سازمانی نظام مراقبت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

  • ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه
  • ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه تاثیر بقایای گیاهی کلزا برکشت دوم پنبه تاثیر خاک ورزی برکشت دوم پنبه تاثیر مقدار کود نیتروژن برکشت دوم پنبه بررسی اثر بقایای گیاهی…

  • محرومیت از حقوق اجتماعی در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه
  • محرومیت از حقوق اجتماعی در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه محرومیت از حقوق اجتماعی مجازات های محرومیت از حقوق اجتماعی محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون جدید تحقیق در مورد محرومیت از حقوق اجتماعی جایگاه حقوقی محرومیت از حقوق…

  • رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت
  • رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت کلمات کلیدی : رویکرد اصلی شخصیت ساختار زیستی صفات شخصیت مولفه ها و پنج عامل شخصیت تعریف مفهومی صفات شخصیت تعریف عملیاتی صفات شخصیت تحقیق کامل در مورد شخصیت…

  • بررسی راههای اثبات و مجازات زنا در فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی
  • بررسی راههای اثبات و مجازات زنا در فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی پایان نامه حد زنا زنا در فقه امامیه مبانی حد زنا در فقه امامیه آیات قرآنی پیرامون مجازات زنا آیات قرآنی پیرامون راههای اثبات زنا اجرای علنی…

  • پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)
  • پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه پاورپوینت استقلال در حسابرسی پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل نهم…

  • فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی
  • فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت…

  • پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای
  • پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای و مولفه های آن پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق کاری رفتن به سایت…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان
  • پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پروپوزال قصد خرید پروپوزال تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری مدیریت منابع انسانی…

  • قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن
  • قرارداد مضاربه و شرط ضمان عامل در آن قرض مضاربه شرط ضمان ضمانت سرمایه ربا مقتضای عقد شرط ضمان عامل در قرارداد مضاربه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *