بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی

تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت…

فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پایان نامه مدیریت دانش و کارآفرینی فصل سوم…

ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه آزاد

ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه آزاد میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه اعتماد اجتماعی بین دانشجویان بومى و غیربومى نگرش دانشجویان بومی به غیربومی اثرات نگرش دانشجویان بومی…

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت شکل گیری فرهنگ سازمان دیدگاه های صاحبنظران…

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم

آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده هدف: مطالعه مکانیسم تشکیل کیفیت…

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه بیمه آتش سوزی دلایل عدم گرایش افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن علل…

شناسایی و آنالیز ترکیبات نانو متخلخل با تاکید بر کاربرد آنها در استخراج و بازیابی فلزات سنگین

شناسایی و آنالیز ترکیبات نانو متخلخل با تاکید بر کاربرد آنها در استخراج و بازیابی فلزات سنگین دانلود پایان نامه مزوپورها دانلود پایان نامه کاربردهای مزوپورها شناسایی ترکیبات نانو متخلخل استخراج و بازیابی فلزات سنگین کاربرد ترکیبات نانو متخلخل در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد مبانی نظری سازمان های مردم نهاد دانلود مبانی نظری سازمان های مردم نهاد پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد فصل دوم پایان نامه سازمان های…

گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) با عنوان سولفات سدیم

گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) با عنوان سولفات سدیم سولفات سدیم نمک خوراکی یددار روش گریتیس (Giruitis) شرکت معدنی املاح ایران دانلود گزارش کار آموزی رشته شیمی كاربردی شرکت معدنی املاح ایران (سهامی…

  • ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن
  • ابعاد و نظریه های رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن  عوامل موثر بر رضایت زناشویی نظریه های رضایت زناشویی نظریه های رضایت مندی زناشویی نظریه های مربوط به رضایت زناشویی نظریه های مرتبط با رضایت زناشویی نظریه های ازدواج…

  • تفسیر سوره مبارکه حمد از منظر حضرت آیه الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی (ره)
  • تفسیر سوره مبارکه حمد از منظر حضرت آیه الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی (ره) دانلود تفسیر سوره مبارکه حمد از منظر حضرت آیه الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی (ره) سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

  • پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران
  • پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران کلمات کلیدی : پاورپوینت جلد دوم کتاب حسابداری صنعتی با تأکید بر مسائل مدیریتی اثر هورن گرن و همکاران پاورپوینت خلاصه جلد دوم کتاب…

  • پرسشنامه رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
  • پرسشنامه رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران پرسشنامه فاصله قدرت دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت دانلود پرسشنامه رهبری معنوی پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی پرسشنامه سبک رهبری معنوی پرسشنامه رهبری معنوی…

  • بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی
  • بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی دانلود مقاله بیمه دانلود مقاله بیمه تجاری دانلود مقاله بیمه تعاونی دانلود مقاله بیمه‌ی مجدد بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران
  • نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران رضایت زناشویی رضایت زناشویی در پرستاران عوامل مرتبط با رضایت زناشویی در پرستاران شاغل رضایت زناشویی در پرستاران بر حسب عوامل شغلی…

  • پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش
  • پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تعریف دانش مديريت استراتژيک دانش برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش ارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانش مديريت دانش و مزيت…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان
  • پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان پرسشنامه ویژگیهای فردی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه قصد ترک سازمان پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با قصد ترک سازمان رفتن…

  • اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی
  • اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی اعتراض به رای داور بررسی جهات اعتراض به رأی داور آئین اعتراض به رأی داور آثار اعتراض به رأی داور اثر اعتراض ثالث نسبت به رأی داور پایان نامه اعتراض به…

  • بررسی سیستم های نانوالکترومکانیک و چالش های اساسی و تكنولوژیكی
  • بررسی سیستم های نانوالکترومکانیک و چالش های اساسی و تكنولوژیكی سیستم های نانوالکترونیک تشدیدگر مكانیكی دانلود پایان نامه سیستم های نانوالکترومکانیک بررسی سیستم های نانوالکترومکانیک و چالش های اساسی و تكنولوژیكی دانلود پایان نامه مهندسی الکترونیک دانلود پایان نامه الکترونیک…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق DEA
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق DEA مبانی نظری DEA ادبیات و مبانی نظری DEA پیشینه تحقیق DEA دانلود پیشینه تحقیق DEA دانلود مبانی نظری DEA فصل دوم پایان نامه DEA ادبیات نظری DEA رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

  • سریال‌های تلویزیونی غیررسمی:مردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال گمشدگان (زمستان 88)
  • سریال‌های تلویزیونی غیررسمی:مردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال گمشدگان (زمستان 88) مخاطب فعال مفهوم اجتماع مصرف رسانه‌ای سریال لاست (گمشدگان) دانلود پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد ارتباطات گرایش تحقیق در ارتباطات با عنوان سریال‌های تلویزیونی غیررسمیمردم‌نگاری تماشاگران زن جوان تحصیل‌کرده‌ی سریال…

  • رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن
  • رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن شبکه عصبی شبکه عصبی مصنوعی الگوریتمهای ژنتیک در تجارت رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه شبکه های عصبی مصنوعی دانلود پایان نامه هوش مصنوعی…

  • وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران
  • وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران بانکداری الکترونیک سیستم های Atm در بانکداری الکترونیکی بانكداری الكترونیكی در جهان بانكداری الكترونیكی در ایران بانکداری مجازی دانلود مقاله مدیریت وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران رفتن به سایت…

  • بررسی فاکتورهای محیطی و تاثیر آنها بر عامل رضایتمندی از محیط کار
  • بررسی فاکتورهای محیطی و تاثیر آنها بر عامل رضایتمندی از محیط کار فاکتورهای محیطی طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری رضایتمندی از محیط کار عامل…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا
  • پایان نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی با عنوان نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا سیمای حضرت زینب(س) در كاروان عاشورا، چیست؟ تاثیر پنج تن آل عبا به عنوان خانواده حضرت زینب (س) در تربیت و شکل گیری شخصیت ایشان چگونه…

  • آموزش از طریق تلفن همراه
  • آموزش از طریق تلفن همراه Mlearning آموزش سیار آموزش الکترونیک Mobile Learning آموزش مبتنی بر تلفن همراه دانلود مقالات رشته مدیریت آموزش از طریق تلفن همراه دانلود مقالات مدیریتی سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • بررسی تاثیر متغیرهای كنترل راهبردی بر افزایش اثربخشی
  • بررسی تاثیر متغیرهای كنترل راهبردی بر افزایش اثربخشی اثربخشی کنترل راهبردی متغیرهای کنترل راهبردی رابطه متغیرهای كنترل راهبردی با اثربخشی بررسی تاثیر متغیرهای كنترل راهبردی بر افزایش اثربخشی دانلود پایان نامه کارشناسی مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی…

  • پروپوزال ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی
  • پروپوزال ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان با QFD…

  • دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی-
  • دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- کلمات کلیدی : دانلودانبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- رفتن به سایت اصلی نام فایل : انبارداری-و-وجود-انبارک-ها-در-سالن-تولید-گزارش-کارآموزی- فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 20 حجم : 11 مگابایت دانسگاه آزاد اسلامی (واحد رشت) بسم الله الرحمن الرحیم گزارش کار در شرکت دخانیات استان گیلان…

  • رابطه خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی
  • رابطه خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی، راهنمایی و مشاوره با عنوان رابطۀ خودکارآمدی با اضطراب استرس و افسردگی در دانشجویان دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی رشته…

  • بررسی گردشگری پایدار و اصول اساسی آن
  • بررسی گردشگری پایدار و اصول اساسی آن مبانی گردشگری اصول گردشگری نظریه های گردشگری اهداف صنعت گردشگری بررسی ماهیت صنعت گردشگری دانلود پایان نامه اصول گردشگری پایدار دانلود پایان نامه گردشگری پایدار توسعه پایدار گردشگری برنامه ریزی گردشگری با تاکید…

  • پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان
  • پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان پاورپوینت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان تحقیق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان تعریف صندوق‌ سرمایه‌گذاری مستغلات اهداف صندوق زمین و ساختمان تفاوت صندوق زمین و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC مبانی نظری سیستم ABC دانلود مبانی نظری سیستم ABC پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات نظری سیستم ABC فصل دوم پایان نامه سیستم ABC مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم ABC ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 10
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 10 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی
  • مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه…

  • طراحی و ارائه رویکرد جامع تلفیق برنامه‌های درسی
  • طراحی و ارائه رویکرد جامع تلفیق برنامه‌های درسی برنامه درسی تلفیقی تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران رویكردهای تلفیقی در برنامه درسی تلفیق در برنامه درسی علوم انسانی رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تلفیق برنامه‌های درسی در حوزه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های نوین رهبری مالی 48 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های نوین رهبری مالی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های نوین رهبری مالی مبانی نظری سبک های نوین رهبری مالی پیشینه تحقیق سبک های نوین رهبری مالی پیشینه داخلی…

  • پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش
  • پرسشنامه ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه زیرساخت های مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت…

  • پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت)
  • پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت) کلمات کلیدی : پاورپوینت مسأله عادت مسأله عادت ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام) نقد نظریه عادت اقسام عادت عادات فعلی و عادات انفعالی تعلیم و تربیت در…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *