ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی
معیارهای ارزیابی عملکرد مالی
ارزیابی عملکرد مالی سازمان
پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها
پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه
ارزیابی عملکرد مالی و رتبه بندی شرکت های بیمه
ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت ها

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

(مطالعه موردی:شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار)

 

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد مالی و طبقه بندی شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

 

چکیده 

فعالان بازار سرمایه و ذینفعان شرکت های عرضه کننده سهام به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن شرکت های مشابه را مقایسه نمایند و بر این اساس و با در نظر گرفتن هدف از سرمایه گذاری سهام مورد نظر را انتخاب نمایند. بنابراین طراحی مدل ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های بیمه به عنوان یکی از صنایع فعال در بورس اوراق بهادار تهران هدف اصلی این تحقیق بوده است.

 

 

 

در این پژوهش جهت ارائه مدل ارزیابی مالی شرکت های بیمه حاضر در بورس با استفاده از روش دلفی و مدل AHP گروهی و با نظر سنجی از پانزده خبره مالی و نظارتی صنعت بیمه عوامل اصلی و زیر فاکتور های مدل شناسایی و اولویت بندی گردیده است. سپس با استفاده از مدل بدست آمده و اطلاعات شرکت های بیمه حاضر در بورس که از طریق اسناد و مدارک معتبر و رسمی جمع آوری گردیده، این شرکت ها رتبه بندی گردیده اند. در نتیجه تحقیق عوامل اصلی مدل به ترتیب اولویت شامل عوامل مبتنی بر فعالیت بیمه گری با وزن 706/0 ، عوامل مبتنی بر بازار بورس با وزن 164/0 و عوامل مبتنی بر حسابداری با وزن 130/0 می باشند که در هر دسته زیر فاکتورهایی جهت محاسبه نمره کل شرکت شناسایی گردیده است. در نهایت پنج شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل حاضر و با محاسبه شاخص های مالی، بیمه ای و بازار سرمایه رتبه بندی گردیده اند. 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

رتبه بندی

ارزیابی عملکرد

شرکت بیمه

تحلیل سلسله مراتبی

 

 

 

 

 

 مقدمه

در دنیای رقابتی امروز تنها سازمان‌ها و شرکت‌هایی می‌توانند به رقابت و ایجاد سودآوری بپردازند که توجه ویژه‌ای به برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد خود نسبت به رقبا داشته باشند. از آنجایی که بقای سازمان ها جز از طریق استفاده بهینه از منابع و امکانات میسر نیست، بارزترین مشخصه هر سازمان پویا و بالنده ارزیابی و نقد موثر فعالیت ها و اقدامات انجام شده در گذر زمان است، چه آنکه تنها در سایه چنین رویکردی است که تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات، و حرکت از روزمره گی و برنامه روزی به برنامه ریزی نظام دار میسر می گردد. این امر در سازمان هایی نظیر بیمه ها بسیار ملموس‌تر است زیرا فروش خدمات به مراتب مشکل‌تر از فروش کالاهای ساخته شده است. واضح‌ترین دلیل این امر، قابل‌رؤیت بودن کالاهاست درحالی‌که خرید خدمت به طور کلی دارای ماهیت دیگری است.

 

 

 

برخی از محققین معتقدند که یک ابزار ارزیابی عملکرد مناسب باید قادر باشد تا دامنه ی وسیعی از معیار های عملکرد را شامل شود، برخی دیگر نیز به این نکته اشاره می کنند که ابزارهای ارزیابی عملکرد باید امکان انجام ارزیابی های مقایسه ای را برای سازمان ها فراهم نماید. بنابراین واضح است که سهامداران، مدیران، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان در این وضعیت به مدل و ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن موقعیت شرکت را نسبت به رقبا و محیط تشخیص داده و تمهیدات لازم را بیندیشند. 

 

 

 

دراین تحقیق شاخص ها و زیر شاخص های اندازه‌گیری عملكرد مالی در شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار تهران، اهمیت و وزن هر یک از شاخص ها و زیر شاخص ها با استفاده از روش های تصمیم گیری در مدیرت تعیین می گردد و در نهایت به رتبه بندی شرکت های بیمه فعال در بورس پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

 بیان مسئله

در فضای رقابتی حاضر که از ویژگی های مهم آن محدودیت منابع است، مدیریت و ارزیابی عملکرد،  نقش به سزایی در موفقیت سازمان دارد (آمدو و دیگران ، 2012). واضح است که مدیران در این وضعیت به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن موقعیت خود را نسبت به رقبا و محیط تشخیص داده و تمهیدات لازم را در جهت رسیدن به اهداف بعدی فراهم نمایند.

تجربه جهانی حاکی از آن است که صنعت بیمه به مثابه جزیی از صنعت مالی،باید رابطه‌ متقابل صحیحی با مجموعه بازار سرمایه داشته باشد.این رابطه،در عصر جهانی شدن،به‌ دو شکل تبلور می‌یابد: از یک سو،توسعه کسب‌وکار بیمه به بازار سرمایه مستحکم نیازمند است؛و از دیگرسو،رشد بازار سرمایه خود مبتنی بر مشارکت فعال وجوه بیمه در این بازار است ( عبده تبریزی، 1380) .

 

 

 

 

یکی از راهكارهای گسترش ارتباط صنعت بیمه با بازارهای مالی، خصوصی سازی و واگذاری شركت های بیمه از طریق بازار بورس از بخش دولتی به بخش خصوصی است. به روشهای مختلفی می توان شركت های دولتی بیمه را به بخش های غیر دولتی واگذار كرد. سه روش فروش دارایی های، عرضه سهام به عموم و صدور و توزیع كوپن، مرسوم ترین روشهای خصوصی سازی هستند. در روش عرضه ی سهام به عموم، سهام در بازارهای مالی ( بورس اوراق بهادار) به صورت آزاد و بدون قید و شرط به بخش خصوصی عرضه می شود. این روش به دلیل هزینه كم و رعایت مكانیزم بازار، مطلوب بسیاری از كشورها بوده است(مهدوی، سیفلو، 1389). در حال حاضر برخی از شرکت های بیمه از جمله دانا، آسیا، ملت و … در بورس اوراق بهادار تهران هستند. باتوجه به اینکه شرکت های بیمه به خریداری ریسک مبادرت می ورزند، در صورت های مالی این شرکت ها موارد ویژه ای از قبیل ذخایر فنی وجود دارد. عدم نظارت صحیح و آکچوئری مناسب می تواند شرکت را در بلند مدت با مشکل مواجه سازد و این موضوع در صورت های مالی منعکس نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-1- مقدمه 3

۱-2-بیان مساله 3

۱-3- اهداف تحقیق 5

۱-4- اهمیت موضوع تحقیق 5

۱-5- سوالات تحقیق 6

۱-6- جامعه و نمونه آماری 6

۱-7- روش انتخاب نمونه آماری 6

۱-8- تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه‌های کلیدی 7

۱-9- طرح پژوهش و روش های تجزیه و تحلیل داده ها 8

۱-10- قلمرو تحقیق 8

۱-10-۱- قلمرو موضوعی تحقیق 8

۱-10-۲- قلمرو مکانی تحقیق 8

۱-10-۳- قلمرو زمانی تحقیق 8

۱-11- خلاصه فصل 9

 

 

 

فصل  دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

فصل  دوم – بخش اول  10

2-1- پیشینه نظری  11

2-1-1- مقدمه  11

2-1-2- صنعت بیمه  11

2-1-3- ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 13

2-1-4- ارزیابی عملکرد 14

2-1-5- رویکردهای ارزیابی عملکرد سازمان 14

2-1-6- ویژگی های  نظام ارزیابی عملكرد سازمانی کارآمد   15

2-1-7- ارزیابی عملکرد مالی چند معیاره 15

2-1-8- معیارهای ارزیابی عملکرد مالی 17

2-1-9- عملکرد مبتنی بر حسابداری 17

2-1-10- مدل «سینك و تاتِل» 18

2-1-11- ماتریس عملكرد 20

2-1-12- مدل تحلیل ذی نفعان 20

2-1-13- ساختار و چارچوب مدل تعالی سازمانی 22

2-1-14- فرآیندتحلیل سلسله مراتبی (مدل AHP) 25

بخش دوم-سابقه تحقیقات مشابه 31

۲-۲-۱- مقدمه 32

۲-۲-۲- مروری بر سابقه تحقیقات مشابه داخلی 32

۲-۲-3- مروری بر سابقه تحقیقات مشابه خارجی 35

 

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه 41

3-2- نوع شناسی پژوهش 42

3-3- انتخاب خبره 43

3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 43

3-5- روایی و پایایی پرسشنامه 45

3-6- معرفی مدل و مراحل تحقیق 46

3-7- روش گردآوری داده ها 47

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 48

3-9- معرفی نرم افزار 50

3-10- خلاصه فصل 50

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

4-1- مقدمه 53

4-2- مشخصات خبرگان 53

4-2-1- مطالعه توصیفی نمونه آماری متغیر جنسیت 54

4-2-2- مطالعه توصیفی نمونه آماری متغیر سن 55

4-2-3- مطالعه توصیفی نمونه آماری متغیر سطح تحصیلات 55

4-2-4- مطالعه توصیفی نمونه آماری متغیر تجربه کاری 56

4-3- یافته ها 57

4-3-1- سؤال اصلی: عوامل اصلی و فرعی مؤثر بر ارزیابی 57

4-3-2- سؤال اول فرعی: اولویت بندی عوامل اصلی و فرعی مؤثر بر ارزیابی 62

4-3-3- سؤال دوم فرعی: رتبه بندی شرکت های بیمه 68

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه 76

5-2- یافته های تحقیق 77

5-3- بحث و مقایسه 78

5-4- پیشنهادات تحقیق 79

منابع و ماخذ: 80

پیوست اول 86

پیوست دوم 92

پیوست سوم: محاسبات و خروجی نرم افزار 98

چکیده انگلیسی 110

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 (2-1) شاخص ناسازگاری تصادفی 30

 (2-2) مقیاس AHP 30

 (2-3) سابقه تحقیقات مشابه داخلی 35

 (2-4) سابقه تحقیقات مشابه خارجی 39

 (3-1) نمونه جدول پرسشنامه  (شماره یک) 44

 (3-2) نمونه پرسشنامه مقایسات زوجی (شماره دو) 45

 ( 4-1)توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت 54

 (4-2) توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب سن 55

 (4-3) توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب تحصیلات 55

 (4-4) توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب تجربه کاری 55

 (4-5)  نتایج حاصل از لحاظ شدن عوامل اصلی 59

 (4-6)  نتایج حاصل از لحاظ شدن عوامل 59

 (4-7)  ماتریس مقایسات زوجی عوامل اصلی 63

 (4-8)  خروجی ماتریس مقایسات زوجی عوامل اصلی 63

 (4-9)  ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر حسابداری 64

 (4-10)  خروجی ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر حسابداری 64

 (4-11)  ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر فعالیت بازار بورس 65

 (4-12)  خروجی ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر بازار بورس 65

 (4-13)  ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر بیمه گری 67

 (4-14) خروجی ماتریس مقایسات زوجی عوامل مبتنی بر بیمه گری 67

 (4-15)  خروجی کلی ماتریس مقایسات زوجی زیر فاکتور ها  68

 (4-16) محاسبه میزان زیر معیار های شرکت های بیمه ای 69

 (4-17) میزان نرمالیزه شده زیر معیار های شرکت های بیمه ای 71

 (4- 18) محاسبه نمره شرکت های بیمه ای 74

 (4- 19) رتبه بندی شرکت های بیمه  74

 

 

 

 

 

فهرست نمودار ها و اشکال

۱-:1 مسئله تحقیق 4

2-1: هفت شاخص عملکرد 19

2-2: مدل تحلیل ذی نفعان 22

2-3: مفاهیم مدیریت کیفیت جامع و مدل تعالی سازمانی 23

2-4: ساختار و چارچوب مدل تعالی سازمانی 25

2-5: درخت سلسله مراتبی تصمیم 28

2-6 : مدل سلسله مراتبی یالکین وهمکاران برای ارزیابی عملکرد مالی 38

3-1: مراحل تحقیق 49

4-1: نمودار  ترکیب جنسیت نمونه آماری 54

4-2: نمودار دایره ای ترکیب سنی نمونه آماری 55

4-3: میله ای ترکیب تحصیلی نمونه آماری 56

4-4: چهارچوب مفهومی 58

4-5: عوامل مدل ارزیابی عملکرد 61

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل (۱-۱): مدل کانو (لی و وانگ،۴۴۸۰،۲۰۰۹) 6

شکل ۱-۲: مسئله تحقیق 7

شکل ۲-۱- فرآیند سنجش رضایت مشتری 31

شکل ۲-۲- مزایای رضایت مشتری و کیفیت خدمات 33

شکل 3-1: فرآیند تحقیق 70

 

 

 

بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی

بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی دانلود پروژه انبار سازمان تولیدی دانلود پایان نامه سیستم خرید و انبارداری بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی سیستم خرید مجتمع صنعتی سیستم انبارداری مجتمع صنعتی بررسی سیستم…

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران پاسخ پرسشهای آخر فصل چالشهای مدیریت دولتی ایران رفتن به سایت اصلی پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران دانشگاه آزاد اسلامی 11 صفحه pdf…

آثار و قلمرو عفو خصوصی و بررسی انتقادات وارده بر آن از سوی علمای حقوق

آثار و قلمرو عفو خصوصی و بررسی انتقادات وارده بر آن از سوی علمای حقوق قلمرو عفو خصوصی آثار عفو خصوصی یژگی های عفو خصوصی شرایط اعطای عفو خصوصی مبنای حقوقی عفو خصوصی تشریفات اعطای عفو خصوصی عفو خصوصی در…

گزارش کارآموزی رشته حسابداری با عنوان عملیات بانكداری

گزارش کارآموزی رشته حسابداری با عنوان عملیات بانكداری ارزش پولی نظام بانکی عملیات بانكداری تاریخچه بانکداری در ایران دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری دانلود گزارش کارآموزی عملیات بانكداری رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری…

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پروپوزال…

پاورپوینت مديريت تغيير سازماني

پاورپوینت مديريت تغيير سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير سازماني تغيير سازماني تحقیق مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير دو جنبه مرتبط با تغيير سازماني سه استراتژي رهبري تغيير فرايند تغيير موقعيتي براي تغيير مقاومت در برابر…

پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)

پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی) کلمات کلیدی : پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي (دیدگاه ماورای فردی) پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي پاورپوینت دیدگاه ماورای فردی نظريه ماوراي فردي برنامه هاي آموزشي ماوراي فردي آموزش و پرورش والدورف آموزش و…

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

پاورپوینت نظرية پيوندگرايي در یادگیری

پاورپوینت نظرية پيوندگرايي در یادگیری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظرية پيوندگرايي در یادگیری نظرية پيوندگرايي در یادگیری تحقیق نظرية پيوندگرايي در یادگیری پاورپوینت تجربه‏گرايى‏ قانونهاى نظريه پيوندگرايى‏ كاربرد آموزشى نظريه پيوندگرايى‏ اهميت‏گيرايى اهميت آمادگي اهميت تمرين نقش گسترش اثر نقش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکت ادبیات نظری ارزیابی عملکرد شرکت فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 2 مبانی نظری داده کاوی پیشینه داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی تاریخچه داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در…

  • پاورپوینت کاربرد مهارتهاي رواني در ورزش
  • پاورپوینت کاربرد مهارتهاي رواني در ورزش کلمات کلیدی : پاورپوینت کاربرد مهارتهاي رواني در ورزش کاربرد مهارتهاي رواني در ورزش انگيختگي انگيزش جهت گيري انگيزشي انواع انگيزش نظريه ارزيابي شناختي تفكيك انگيزش انگيزش پيشرفت انگيزش شايستگي انگيزش مشوق اعتماد بنفس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی…

  • شناخت ویژگی های محله ی افغان آباد جهت بهسازی و توانمندسازی محله با تکیه بر توانایی ها و امکانات ساکنین آن
  • شناخت ویژگی های محله ی افغان آباد جهت بهسازی و توانمندسازی محله با تکیه بر توانایی ها و امکانات ساکنین آن کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های…

  • پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی
  • پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی پروپوزال پیش بینی میزان…

  • بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان
  • بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان اخلاق اخلاق کار رضایت مندی رضایت مندی مشتریان رابطه اخلاق کار با رضایت مندی بررسی رابطه اخلاق کار با رضایت مندی مشتریان دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت دانلود مقالات…

  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه
  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

  • پرسشنامه اختلالات خواب محمدی و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی
  • پرسشنامه اختلالات خواب محمدی و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اختلالات خواب دانلود پرسشنامه اختلالات خواب پرسشنامه اختلال خواب پترزبورگ پرسشنامه اختلال خواب پیتزبورگ پرسشنامه اختلال خواب کودکان پرسشنامه استاندارد اختلالات خواب دانلود پرسشنامه…

  • بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن
  • بررسی تهدیدات امنیتی رایانش ابری و راه حلهای مقابله با آن امنیت محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری تهدیدات امنیتی رایانش ابری راه حلهای مقابله با تهدیدات امنیتی رایانش ابری دانلود مقاله امنیت در رایانش ابری امنیت در رایانش ابری…

  • ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران
  • ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران معایب ارزیابی 360 درجه شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل
  • مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل یادگیری سازمانی پویایی محیطی عملکرد سازمانی مبانی نظری تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط رفتن به…

  • شخصیت حضرت زهرا(س)
  • شخصیت حضرت زهرا(س) حضرت فاطمه بانوی نمونه زن در اسلام دانلود مقالات رشته معارف اسلامی شخصیت حضرت زهرا(س) دانلود مقالات معارف اسلامی دانلود مقاله شخصیت حضرت زهرا سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

  • دانلود پایان نامه استرس شغلی معلمان
  • دانلود پایان نامه استرس شغلی معلمان کلمات کلیدی : استرس شغلی معلمان پایان نامه استرس شغلی پایان نامه استرس شغلی معلمان پایان نامه تاثیر استرس شغلی معلمان پایان نامه در مورد استرس شغلی معلمان پایان نامه بررسی میزان استرس شغلی…

  • بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی
  • بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی فرهنگ سازمانی در شرکت مخابرات مدیریت مشارکتی در شرکت مخابرات بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در شرکت مخابرات مولفه های فرهنگ سازمانی استقرار…

  • بررسی جرم پوشی دراسلام و تاثیر آن بر کرامت
  • بررسی جرم پوشی دراسلام و تاثیر آن بر کرامت جرم پوشی کرامت انسانی جرم پوشی دراسلام دانلود مقاله رشته حقوق بررسی جرم پوشی دراسلام و تاثیر آن بر کرامت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق بررسی جرم پوشی…

  • بررسی رویکردها و مولفه های موجود در تعریف سلامت اجتماعی
  • بررسی رویکردها و مولفه های موجود در تعریف سلامت اجتماعی کلمات کلیدی : ابعاد سلامت اجتماعی نظریه سلامت اجتماعی رویکردهای سلامت اجتماعی مولفه های سلامت اجتماعی پایان نامه سلامت اجتماعی نقش مذهب در بهداشت روانی سلامت اجتماعی و راه های…

  • پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران
  • پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران پرسشنامه عوامل بازدارنده پرسشنامه عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت پرسشنامه طرح های تبلیغاتی موثر رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل…

  • پاورپوینت آشنایی با پل سازی
  • پاورپوینت آشنایی با پل سازی پاورپوینت آشنایی با پل سازی تحقیق آشنایی با پل سازی پاورپوینت پل سازی تحقیق پل سازی پروژه پل سازی پاورپوینت بررسی پل سازی بررسی پل سازی راهسازی طبقه بندی پلها انتخاب محل پل قسمت های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی
  • رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی طبقه بندی کالا طبقه بندی کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی یک رهیافت فازی رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی دانلود…

  • اصول حقوقی موجود بر تنگه های بین المللی
  • اصول حقوقی موجود بر تنگه های بین المللی رژیم حقوقی تنگه هرمز پایان نامه رژیم حقوقی تنگه هرمز تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1982 حقوق دریاها تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1958 حقوق دریاها تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1982…

  • شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی از میعانات گازی و بررسی پارامترهای موثر در راندمان واحد
  • شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی از میعانات گازی و بررسی پارامترهای موثر در راندمان واحد فرآیند شبیهسازی گوگردزدایی میعانات گازی دیسولفیدها راندمان گوگردزدایی باکتریولوژیکی روش اکسیداسیون مرکاپتان زدایی نفت پایان نامه محیط زیست رفتن به سایت اصلی شبیه سازی فرآیند گوگردزدایی…

  • ارزیابی تاثیر تغذیه بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی محصلین
  • ارزیابی تاثیر تغذیه بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی محصلین یادگیری در دانش آموزان تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی ارزیابی تاثیر تغذیه بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی محصلین تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی تأثیر سوء تغذیه بر یادگیری در دانش آموزان…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد
  • مبانی نظری بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی مبانی نظری تاثیر استرس بر میزان خطای…

  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران صنعت کاشی و سرامیک در جهان دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری…

  • مبانی نظری بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس
  • مبانی نظری بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس معاملات با اشخاص وابسته مبانی نظری معاملات با اشخاص وابسته تعریف معاملات با اشخاص وابسته تاثیر معاملات با اشخاص وابسته انواع معاملات با اشخاص وابسته…

  • مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری
  • مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مدل نظری اجرای CRM مفاهيم مديريت ارتباط با مشتريان اصول مديريت ارتباط با مشتريان چالش هاي پيش روي سيستم هاي CRM پیاده سازی crm…

  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی
  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *