ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده

ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
پایان نامه ارزیابی عملکرد بانک با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی با تحلیل پوششی داده ها DEA بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
ارزیابی عملکرد یک واحد تصمیم گیرنده در تقابل با واحدهای تصمیم گیرنده دیگر، فرآیندی رقابتی است که این ارزیابی توسط مدل های تحلیل پوششی داده ها به طور دقیق و منظم و با پیشنهاد راهکارهای بهبود در کارایی، ارائه می شود. پس از تعیین عملیاتی ورودی ها و خروجی های تحقیق، با استفاده از روش برنامه ریزی خطی ناپارامتریک (DEA)، کارایی فنی 32 شعبه از شعبات بانک کشاورزی استان گیلان، با فرض بازدهی متغیر نسبت به مقیاس و در حالت ورودی محور بررسی شده است. تحلیل پوششی داده ها (DEA)  یک تکنیک غیرپارامتری برای اندازه گیری کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیرنده (DMU)  است که در آن امکان استفاده از چندین ورودی و چندین خروجی وجود دارد.

 

 

در مدل DEA با تشکیل مدل های برنامه ریزی خطی مناسب، کارایی هریک از واحدهای تصمیم گیرنده محاسبه می شود. بر اساس نتایج بدست آمده از مدل بازدهی ثابت (CCR)، تعداد 9 شعبه (رشت، کلاچای، پره سر، سنگر، چابکسر، منجیل، خشک بیجار، صومعه سرا و رستم آباد) از 32 شعبه مورد بررسی از بین شعبات بانک کشاورزی استان گیلان، کارا (کارایی برابر یک) بوده اند. اما زمانی که بازدهی متغیر باشد، علاوه بر شعبه های کارا در بازدهی ثابت، شعبه های تالش، فومن، رضوانشهر، لشت نشاء، زیبا کنار، مدیریت گیلان، لوشان و واجارگاه، نیز کارا می باشند و سایر شعبه ها در هر دو حالت بازدهی ثابت و بازدهی متغیر، غیر کارا می باشند. میانگین کارایی شعبه ها ی ناکارا برابر با 0.889  می باشد و این بدین معناست که شعبه های ناکارا به طور میانگین می توانند با 89  درصد از منابع خود، همان سطح جاری محصولات را داشته باشند.

 

 

 

کلمات کلیدی:

ارزیابی عملکرد، تحلیل پوششی داده ها، کارایی

 

 

 

اهمیت موضوع و انگیزه انتخاب آن سیستم بانکی در ایران همچون سایر کشورها به روش های مختلف از جمله تجهیز منابع، تدارک نقدینگی، ارائه ابزار پرداخت، اعطای تسهیلات، ایجاد تعامل میان سرمایه گذاری و پس انداز و ایجاد تعادل در بخش خارجی بر کل عملکرد اقتصاد کشور تاثیر می گذارد. در واقع مهمترین فعالیت سیستم بانکی، جمع آوری منابع مالی و تخصیص آن به بخش های مختلف اقتصادی است. بانک ها، سپرده های سرمایه گذاران را جذب کرده و آنها را در قالب تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می دهند. به این ترتیب، از یک سو بانک یکی از ارکان مهم در تجهیز پس اندازهای خرد و کلان و هدایت آن به سمت بنگاه های تجاری و تولیدی است و از سوی دیگر، عامل تبدیل سرمایه های راکد اقتصادی به عوامل مولد می باشد. بنابراین، می توان گفت که نظام بانکی کشور مهم ترین جزء تشکیل دهنده بخش مالی اقتصاد بوده که حجم عملیات آن به مراتب بیش از سایر اجزای بخش مالی ( شرکت های بیمه، بورس اوراق بهادار، شرکت های سرمایه گذاری و موسسات خصوصی نوپا) است (عیسی زاده و همکار، 1389، 60).

 

    سازمان ها تا زمانی که برای بقاء تلاش می‌کنند و خود را نیازمند حضور در عرصه ملی و جهانی می‌‌دانند، باید اصل بهبود مستمر  را سرلوحه فعالیت خود قرار ‌دهند. این اصل حاصل نمی‌شود، مگراینکه زمینه دستیابی به آن با بهبود مدیریت عملکرد امکان‌پذیر ‌شود. این بهبود را می توان با گرفتن بازخور لازم از محیط درونی و پیرامونی، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سازمان، مسئولیت‌پذیری و جلب رضایت مشتری، با ایجاد و بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد با الگوی متناسب، ایجاد کرد. سیستم ارزیابی عملکرد با الگوی مناسب به انعطاف‌پذیری برنامه‌ها و اهداف و ماموریت‌ سازمان ها در محیط پویای امروزین کمک قابل توجه می‌نماید.

 

 

ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد و توسعه آن به فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ سازمانی نیاز دارد (حسین زاده و همکاران، 1387، 19). زیرا فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی می‌گردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً مرگ سازمان است. ممکن است بروز پدیده مرگ سازمانی به علت عدم وقوع یکباره آن، از سوی مدیران عالی سازمان ها احساس نشود. لکن مطالعات نشان می‌دهد فقدان نظام کسب بازخورد امکان انجام اصلاحات لازم برای رشد، توسعه و بهبود فعالیت های سازمان را غیر ممکن می‌نماید، سرانجام این پدیده مرگ سازمانی است.(عادلی، 1384: 125). علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازه‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان ‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی‌باشد. 

 

 

 

چهارچوب نظری پژوهش
چهارچوب نظری، بنیانی است که تمامی پژوهش برآن استوار می شود. این چارچوب شبکه ای است منطقی، توصیفی و پرورده، مشتمل بر روابط موجود میان متغیرهایی که در پی اجرای فرآیندهایی چون مصاحبه، مشاهده و بررسی پیشینه ی تحقیق، شناسایی شده اند. چهارچوب نظری روابط میان متغیرها را روشن می کند، نظریه هایی که مبانی این روابط هستند را می پروراند و نیز ماهیت و جهت این روابط را توصیف می کند. همان گونه که بررسی پیشینه، مبانی چهارچوب نظری را تشکیل می دهد، یک چهارچوب نظری خوب نیز در جای خود، مبنای منطقی لازم برای تدوین فرضیه های آزمون پذیر را فراهم می آورد (سکاران ، ۱۳۸۶: ۹۵-۹۴). این پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها، با درنظر گرفتن چهار ورودی (هزینه پرسنلی، هزینه اداری، تعداد پرسنل و سابقه کار پرسنل) و سه خروجی (میزان تسهیلات اعطایی، میزان سپرده ها، خدمات) کارایی شعب بانک کشاورزی استان گیلان را مورد بررسی قرار داده است. 

 

 

 

 

تحلیل پوششی داده ها، یکی از روش های معتبر در اندازه گیری کارایی نسبی موسسات مشابه، بر اساس ورودی ها و خروجی هاست. مدل های DEA، میزان توانایی هر واحد تصمیم گیرنده (DMU) در تبدیل ورودی ها به خروجی ها را ارزیابی می کند که این میزان توانایی، ” کارایی” نامیده می شود. به عبارت دقیق تر، در این گونه مدل ها با توجه به جایگاه واحدهای مورد بررسی، ابتدا مجموعه امکان تولید را مشخص می سازد. این مرز نشان دهنده جایگاه بهترین تبدیل ورودی ها به خروجی هاست. این مرز را مرز ” کارا” گویند. سپس ارزیابی واحدها بر اساس فاصله آنها از این مرز، انجام می شود و راهکارهای بهبود کارایی، بر مبنای نزدیک شدن به مرز انجام می گیرد. در تحلیل پوششی داده ها، به دلیل عدم استفاده از تابع تولید، هیچگونه پیش داوری از قبل بر روی موسسات مورد بررسی اعمال نمی شود و لذا مدل های DEA، به سبب استفاده از فرضیات کمتر در روند ارزیابی موسسات، جایگاه خاصی نسبت به مدل های مشابه پیدا کرده اند(علیرضایی و همکاران، 1387، 265). 

 

   چون همه شعبات یک بانک کارآ نیستند و دانستن این مطلب که کدام شعبه کارآ و کدام شعبه ناکارآ بوده و عامل ناکارآیی را مشخص نموده ، محقق برآن شد تا به تحقیق حاضر اقدام نماید.  جه انجام این تحقیق ما با استفاده تکنیک تحلیل پوششی داده ها و با کمک 4 نهاده یا ورودی شامل هزینه های اداری ، هزینه پرسنلی،تعدادپرسنل و سابقه کار پرسنل و همچنین 3 ستاده یا خروجی شامل میزان تسهیلات،میزان میزان سپرده و ارائه خدمات کارآیی شعبات بانک کشاورزی استان گیلان را مورد ارزیابی قرار دهیم.بنابراین با توجه به مطالب فوق، مساله اصلی تحقیق این است که، عملکرد شعب بانک کشاورزی گیلان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها چگونه است؟   همچنین این پژوهش در نظر دارد کارایی فنی و مدیریتی شعب را با توجه به میزان نهاده های در اختیار هر شعبه و ستانده های حاصل، اندازه گیری و از این طریق شعب را بر مبنای کارایی شان، رتبه بندی نماید. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    4

فصل اول: کلیات تحقیق    10
1-1مقدمه    10
1-2 بیان مساله    11
1-3 اهمیت موضوع و انگیزه انتخاب آن    14
1-4 چهارچوب نظری پژوهش    15
1-5 اهداف تحقیق    16
1-6 سوالات (فرضیه های) تحقیق    17
1-7  تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق    17
1-7-1) ارزیابی عملکرد    17
1-8 قلمرو تحقیق    17
1-8-1قلمرو موضوعی    17
1-8-2 قلمرو مکانی    18
1-8-3 قلمرو  زمانی    18

 

فصل دوم: مروری برادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق    19
2-1مقدمه    19
2-2تعریف ارزیابی عملکرد    20
2-3 اهمیت ارزشیابی عملکرد    21
2-4 اهداف ارزیابی عملکرد    22
2-5 مزایا و معایب ارزیابی عملکرد    22
2-6 فرآیند ارزیابی عملکرد    24
2-7 اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد    26
2-8 سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    27
2-9 ابعاد ارزیابی عملکرد    30
2-10 مفهوم کارایی و انواع آن    31
2-10-1 انواع کارایی    32
2-10-2 انواع کارایی از نظر فارل    34
2-11 تفاوت بهره وری و کارایی    36
2-12  روش های معمول در اندازه گیری کارایی    39
2-12-1  روش های تحلیل نسبت    39
2-12-2 روش روند    40
2-12-3 روش درصد    40
2-12-4 روش مقایسه    40
2-12-5 روش شاخص    40
2-12-6 روش تحلیل مرزی    41
2-13 اندازگیری کارائی ازطریق تابع مرزی تصادفی    45
2-13-1 مدل مرزی معین و آماری     45
2-13-2 تابع تولید مرزی تصادفی    45
2-14 اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)    49
2-15 مزایا و معایب تحلیل پوششی داده ها    56
2-16 مفاهیم ورودی و خروجی    57
ورودی ها و خروجی های تحقیق شامل    58
پیشینه تحقیق    58

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق    66
3-1 مقدمه    66
3-2   نوع تحقیق    67
3-3جامعه تحقیق    68
3-4  نمونه تحقیق    68
3-5 روش جمع آوری اطلاعات    68
3-6 ابزار گردآوری اطلاعات    69
3-7 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    70
3-8 فرایند تحقیق    70
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها    71
3-9-1مدل های پایه ای تحلیل پوشی داده ها    72
مدل CCR    72
مدل BCC    73

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها    74
4-1 مقدمه    75
4-2 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    75
4-3 شناسایی نهاده ها و ستانده های تحقیق    76
4-4 بررسی نتایج با مدل CCR    80
4-5 بررسی نتایج با مدل بازدهی متغیر نسبت به مقیاس(BCC)    82
4-5-1 بررسی کارایی مقیاس    83
4-6مجموعه مرجع    86
4-7 مازاد عامل تولید(Is) و مازاد محصول(Os)    92

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات    101
5-1 مقدمه    101
5-2 پاسخ به پرسش های پژوهش    102
5-3 نتیجه گیری    106
5-4 پیشنهاداتی بر مبنای یافته های پژوهش    109
5-5 محدودیت های تحقیق    110
5-6  پیشنهاد برای تحقیقات آتی    111
منابع    111
پیوست    118

 

 

فهرست جداول
جدول (2-1): تفاوت سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد    31
جدول (4-1) نهاده های شعب بانک کشاورزی استان گیلان ( سال 1392)    76
جدول شماره(4-2): ستانده های شعب بانک کشاورزی    77
جدول (4-3) بررسی وضعیت کارایی با بازدهی ثابت به مقیاس، نهاده محور یا ورودی محور    78
جدول(4-4) کارایی مدیریتی و کارایی ناشی از مقیاس    81
جدول (4-5) مجموعه مرجع شعبه ها، و وزن هرکدام درحالت BCC    83
جدول(4-6) تعداد دفعات مرجع شدن شعبه ها    86
جدول (4-7)رتبه بندی شعبه ها بر مبنای روش وزنی    88
جدول(4-8) مازاد ورودی ها(IS)    89
جدول(4-9) مازاد خروجی ها(OS)    90
جدول (4-10) مقادیر محقق شده و مقادیر هدف ورودی¬ها ی شعب    91
جدول (4-11) مقادیر محقق شده و مقادیر هدف خروجی¬های شعب    94
جدول (1-5): پارامترهای کارایی    102

 

 

فهرست نمودارها
نمودار شماره(1-1): مدل مفهومی    17
نمودار(2-1): فرآیند ارزیابی عملکرد    27
نمودار(2-2)    36
نمودار (2-3): تابع تولید مرزی و کارایی فنی    38
نمودار (2-4): بهره وری، کارایی فنی و مقیاس اقتصادی    39
نمودار (2-5): تغییرات تکنولوژیکی طی دو دوره زمانی    40
نمودار(2-6):توصیف انواع کارائی به روش فارل    43
نمودار (2-7):تابع تولید مرزی تصادفی    48
نمودار (2-8): منحنی تولید یکسان کالا    51

 

 

 

نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها

نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها حقوق جزاجرم تخفیف در مجازات دانلود مقاله تخفیف در مجازات دانلود مقاله حقوق جزاجرم نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها رفتن به سایت اصلی نحوه و چگونگی اعمال تخفیف در مجازاتها  …

ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC

ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

مقارنه ی التهامی و خاقانی در سوگ فرزند

مقارنه ی التهامی و خاقانی در سوگ فرزند نقد و تحلیل تطبیقی سوگ فرزند ابوالحسن تهامی خاقانی شروانی مقارنه ی التهامی و خاقانی در سوگ فرزند سوگ فرزند التهامی و خاقانی زیبا رویان دانلود مقاله ادبیات دانلود مقالات ترجمه شده…

پاورپوینت اقتصاد دانش بنیان

پاورپوینت اقتصاد دانش بنیان کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان تحقیق اقتصاد دانش بنیان مقاله اقتصاد دانش بنیان بررسی اقتصاد دانش بنیان نقش دانش در اقتصاد تعریف اقتصاد دانش تغییر اقتصاد سنتی و تبدیل آن به…

پاورپوینت کتاب مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری تألیف دکتر اسماعیل شیعه

پاورپوینت کتاب مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری تألیف دکتر اسماعیل شیعه کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری تألیف دکتر اسماعیل شیعه پاورپوینت کتاب مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری…

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن کلمات کلیدی : خودشکوفایی مزلو الگوی خودشکوفایی تعریف مفهومی خودشکوفایی تعریف عملیاتی خودشکوفایی خودشکوفایی سلسله مراتب پایان نامه خودشکوفایی تعریف خودشکوفایی در روانشناسی مولفه های خودشکوفایی شامل چیست؟ رفتن به…

پرسشنامه بررسی تاثیر کارافرینی سازمانی بر عملکرد سازمانی

پرسشنامه بررسی تاثیر کارافرینی سازمانی بر عملکرد سازمانی پرسشنامه کارافرینی سازمانی پرسشنامه کارآفرینی پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه عملکرد سازمانی بانک توسعه پرسشنامه تاثیر کارافرینی سازمانی پرسشنامه تاثیر کارافرینی سازمانی بر عملکرد سازمانی رفتن به سایت اصلی…

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری

بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری پایداری دینامیکی بررسی تغییر پارامترها بر تداخل پایدارساز سیستم قدرت و دینامیکی پایداری طراحی پایدارساز مقاوم برای سیستم قدرت طراحی پایدارساز مقاوم پایدار كننده های سیستم قدرت طراحی پایدار…

ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان

ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان معیارهای گزینش دوست ملاکهای انتخاب دوست ارزیابی معیارهای گزینش دوست در دانش آموزان اول دبیرستان بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر…

  • بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک تجارت
  • بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک تجارت معوقه‌های بانکی ریسک اعتباری مشتریان عوامل مؤثر بر معوقه‌های بانکی معوقه‌های بانکی بانک تجارت ریسک اعتباری مشتریان بانک تجارت عوامل مؤثر بر معوقه‌های بانکی بانک تجارت عوامل مؤثر بر ریسک اعتباری…

  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی تأثیرات منفی تربیتی پدر و مادر بر عزت نفس کودکان و نوجوانان در مدرسه
  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی تأثیرات منفی تربیتی پدر و مادر بر عزت نفس کودکان و نوجوانان در مدرسه کودکان عزت نفس تأثیرات منفی تربیتی تأثیر بدرفتاری والدین عزت نفس کودکان و نوجوانان دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 10
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 10 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان
  • تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان سیمان بازار های صادراتی تجارت جهانی سیمان دانلود مقاله اقتصاد با عنوان تلاش برای احیای بازار های صادراتی سیمان خرید مقالات رشته اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی…

  • بررسی اثر زاویه ریز شمع بر نتایج حاصل از تحلیل خاک مسلح شده توسط سیستم ریزشمع و ژئوگرید
  • بررسی اثر زاویه ریز شمع بر نتایج حاصل از تحلیل خاک مسلح شده توسط سیستم ریزشمع و ژئوگرید خاکهای سست ریزشمع اثر زاویه ریز شمع تحلیل خاک مسلح شده سیستم ریزشمع و ژئوگرید میکروشمع میکروپایل بررسی اثر زاویه ریز شمع…

  • مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن
  • مبانی نظری شناسایی و بررسی عوامل خشونت علیه زنان و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : مبانی نظری خشونت علیه زنان مبانی نظری عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت…

  • بررسی انواع خاکها و راهکارهای متفاوت برای اصلاح و بهتر شدن آنها
  • بررسی انواع خاکها و راهکارهای متفاوت برای اصلاح و بهتر شدن آنها بهسازی خاک خاکهای واگرا خاک های رمبنده روش های بهسازی خاک های مشکل آفرین بهسازی زمین خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن دانلود مقالات کارشناسی…

  • کاربرد باز مهندسی در تحول اداری
  • کاربرد باز مهندسی در تحول اداری تحول اداری باز مهندسی تحول سازمانی دانلود مقاله کاربرد باز مهندسی در تحول اداری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 3
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی 3 مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اختلال اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اختلال اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی…

  • مبدل های حرارتی
  • مبدل های حرارتی مبدل گرمایی مبدل حرارتی انتقال حرارت دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مهنئسی مکانیک دانلود مقالات مکانیک مبدل های حرارتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک مبدل های حرارتی   * آزمایش مبدل های حرارتی در قالب…

  • دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري
  • دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي احداث ساختمان فلزي . آقاي اكبري فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 28 حجم :…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی سبک های حل مسئله
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی سبک های حل مسئله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های حل مسئله مبانی نظری سبک های حل مسئله پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله پیشینه داخلی سبک های حل مسئله پیشینه خارجی…

  • نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی
  • نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی حسابرسی عملکرد اثر بخشی عملیات سازمانی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال شخصیت خودشیفته
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال شخصیت خودشیفته کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه داخلی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه خارجی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه پژوهش…

  • سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها
  • سروده ها و نغمه های فولکلور و بررسی مقام زن در آنها ادبیات توده جایگاه زنان ترانه های محلی سروده ها و نغمه های فولکلور دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی سروده ها و نغمه های…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش
  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش زیرساخت های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت…

  • مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏
  • مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏ قابلیت های ‏CRM‏ رسانه های اجتماعی عملکرد رابطه مشتری همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی مدیریت
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد و کارایی مدیریت مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت دانلود مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت ادبیات نظری عملکرد و کارایی مدیریت فصل دوم پایان نامه عملکرد و…

  • بررسی تاثیر کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران
  • بررسی تاثیر کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران سرمایه فکری عناصر سرمایه فکری کارایی عناصر سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران کارایی عناصر سرمایه فکری بر عملکرد…

  • بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی
  • بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی دانلود پایان نامه دیوید هاکنی دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی ویژگیهای آثار دیوید هاکنی تحلیل آثار دیوید هاکنی بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار…

  • عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه
  • عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط…

  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد
  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد نگرش های فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد دانلود رایگان پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه نگرش فرهنگی پرسشنامه فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد      …

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمان
  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمان پرسشنامه عملکرد سازمان پرسشنامه سیستم مدیریت ims پرسشنامه سیستم مدیریت یکپارچه دانلود پرسشنامه سیستم مدیریت یکپارچه پرسشنامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی تاثیر…

  • پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی)
  • پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) کلمات کلیدی : پاورپوینت تخصیص هزینه ها (محصولات مشترک و فرعی) تخصیص هزینه ها تحقیق تخصیص هزینه ها هزینه های مشترک هزینه های تفکیک پذیر طبقه بندی محصولات فرایند تولید مشترک دو…

  • مفهوم و ماهیت خلاقیت و بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق
  • مفهوم و ماهیت خلاقیت و بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق دانلود پایان نامه نوشتن خلاق دانلود پایان نامه خلاقیت نوشتاری عوامل موثر بر پروش خلاقیت نوشتاری بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق بررسی عوامل تاثیر گذار بر…

  • عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق
  • عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق سیستم اسکادا سیستمهای كنترل و سرپرستی داده کاربرد سیستم های اسکادا در صنعت برق عملکرد سیستم های اسکادا در صنعت برق کاربرد سیستم اسکادا در صنعت برق دانلود پایان نامه برق دانلود پایان…

  • چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان
  • چارچوب نظری رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه رضایت شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان ادبیات نظری رضایت شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری و…

  • بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی
  • بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی پوش اور کلمه الگوی بار جانبی تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی آنالیز استاتیکی آنالیز استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی تحلیل استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی غیر خطی پوش آور بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی…

  • مقاله ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده
  • مقاله ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده مقاله سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *