ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

استراتژی های پاداش
مدیریت پاداش کارکنان
روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران
تاثیر اثربخشی استراتژی پاداش در سازمان
ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش
عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش
ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    16
1-13- خلاصه فصل    16

 

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

 

فصل سوم؛ روش تحقیق    71
3-1- مقدمه    72
3-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87
3-14- خلاصه فصل سوم    87

 

 

فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق    88
4-1- مقدمه    89
4-2- بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان    90
4-2-1- جنسیت    90
4-2-2- سن    91
4-2-3- تحصیلات    92
4-2-4- سابقه کار    93
4-2-5- نوع استخدام    94
4-2-6-شغل    95
4-3- بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها    96
4-3-1-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف    96
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی با استفاده از آزمون t    97
4-3-3- آزمون عوامل 10گانه مستقل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک با استفاده از آزمون t    99
4-3-4-آزمون تحلیل واریانس برای بررسی رابطه میان نظرات مدیران، کارکنان و مدیرعامل    102
4-3-5-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل 10 گانه بر اساس نظرات مدیران    105
4-3-6-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    107
4-3-7-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه براساس نظرات کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
4-4- خلاصه نظرات و پاسخ ها برای سؤال باز    112
4-5- خلاصه فصل    115

 

 

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادها    117
5-1-مقدمه    118
5-2- بحث و بررسی یافته های تحقیق    119
5-3-  نظرات محقق در تحلیل برخی از یافته های تحقیق    124
5-4- پیشنهادها    129
5-4-1- پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق    129
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    132
5-5- خلاصه فصل    132

 

منابع تحقیق    134

 

پیوست ها    140
پرسشنامه الف    141
پرسشنامه ب    143
    

 

 

شیوه های پاداش دهی در ایران

فهرست جدول ها
جدول 1-1- مثال‌هايي از پاداش‌هاي دروني و بيروني    9
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
جدول 3-1- ارزش گذاری پاسخها بر اساس طیف لیکرت    77
جدول 3-2- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    81
جدول 3-3- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين K گروه    85
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت    90
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن    91
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات    92
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار    93
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب نوع استخدام    94
جدول 4-6-  توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    95
جدول 4-7-نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    97
جدول 4-8-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای مجموع عوامل    98
جدول 4-9- عوامل 10گانه آزمون شده بطور مجزا با آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت    100
جدول 4-10-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای هر یک از عوامل 10گانه    101
جدول 4-11- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين Kگروه    103
جدول 4-12-نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نظرات مدیران و کارکنان و مقایسه آنها با مدیرعامل    104
جدول 4-13-رتبه بندی میانگین نظرات کارکنان و مدیران با مدیرعامل    104
جدول 4-14-رتبه های عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-15-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-16-رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران    107
جدول 4-17-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    108
جدول 4-18- رتبه بندی عوامل  دهگانه   EBRM  براساس نظرات مدیران و مدیرعامل با آزمون فریدمن    109
جدول 4-19-مقایسه رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران و مدیرعامل    109
جدول 4-20-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
جدول 4-21- رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    111
جدول 4-22-مقایسه رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    112
جدول 4-23-خلاصه نتایج آزمون فرضیات    116
    

 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شكل1-1- طبقه بندي انواع پاداش    12
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
شکل 3-1- ناحیه رد و قبول آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    83
شکل 3-2- ناحیه رد و قبول آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    84
شکل3-3-ناحیه رد و قبول آزمون تحليل واريانس    86
نمودار 4-1-جنسیت پاسخ دهندگان    90
نمودار 4-2- نمودار سن پاسخ دهندگان    91
نمودار 4-3- نمودار دایره ای تحصیلات پاسخ دهندگان    92
نمودار 4-4- نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    93
نمودار4-5- سابقه کار پاسخ دهندگان    94
نمودار 4-6-نوع استخدام پاسخ دهندگان    95
نمودار4-7- نمودار دایره ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
نمودار4-8- نمودار میله ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
شکل 4-1- نواحی رد و قبول فرضیه با استفاده از آزمون t    98
شکل4-2-ناحیه رد و قبول آزمون تحلیل واریانس    103
شکل 4- 3- ناحیه رد و قبول فرض صفر    105
 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود پیشینه تحقیق کارت عابر بانک پیشینه تحقیق کارت عابر بانک ادبیات نظری کارت عابر بانک فصل دوم پایان نامه کارت…

مقاله رشته مدیریت با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی

مقاله رشته مدیریت با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی رضایت شغلی doc رضایت شغلی مقاله مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر…

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

پروپوزال ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پروپوزال قصد خرید پروپوزال تبلیغات موبایلی قصد خرید مصرف کننده قصد خرید در رفتار مصرف کننده پایان نامه قصد خرید مصرف کنندگان عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ پلان مدل شده پلان ساختمان مسكونی نقشه های ساختمان مسكونی نمای سه بعدی سازه ساختمان مسكونی دانلود پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی…

شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر

مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع…

پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف مدیریت استراتژیك منابع انسانی كارایی و تاثیر گذاری مدیریت استراتژیك منابع انسانی مدیریت جهانی دانش رشد و توسعه سازمانها مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف رفتن به سایت اصلی پروژه…

پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها

پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها دانلود پاورپوینت موانع اجرای استراتژیهای سازمانها فرآیند مدیریت استراتژیک اجرای استراتژی عدم تشخیص موانع ازمخاطرات اجرای استراتژی بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک رفتن به…

  • بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها
  • بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها ترافیك تهران مدیریت پاركینگ مشكلات حمل و نقل دانلود مقالات رشته حمل و نقل بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها دانلود مقاله مشكلات حمل و نقل…

  • علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن
  • علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای…

  • شرایط اساسی اعتبار و ضمانت اجرای قرارداد اختیار معامله و نحوه خاتمه آن
  • شرایط اساسی اعتبار و ضمانت اجرای قرارداد اختیار معامله و نحوه خاتمه آن پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست؟ مفهوم قرارداد اختیار معامله خاتمه قرارداد اختیار معامله روابط طرفین قرارداد اختیار معامله ضمانت…

  • بررسی روشهای اصلاح و بهسازی خاک با تاکید بر جت گروتینگ
  • بررسی روشهای اصلاح و بهسازی خاک با تاکید بر جت گروتینگ تزریق با فشار بالا جت گروتینگ تزریق در خاک دانلود پایان نامه اصلاح جت گروتینگ دانلود پایان نامه بهسازی خاک با تزریق روشهای تزریق در خاک اثر بهسازی بر…

  • گردشگری و بررسی اثرات زیست محیطی آن
  • گردشگری و بررسی اثرات زیست محیطی آن گردشگری آلودگی آب آلودگی خاک آلودگی صوتی اثرات زیست محیطی دانلود پایان نامه رشته محیط زیست بررسی اثرات زیست محیطی گردشگری دانلود پایان نامه محیط زیست خرید پایان نامه رشته محیط زیست خرید…

  • پرسشنامه استاندارد تعیین وضعیت امنیت شغلی محقق ساخته شده
  • پرسشنامه استاندارد تعیین وضعیت امنیت شغلی محقق ساخته شده پرسشنامه نقش امنیت شغلی دانلود پرسشنامه نقش امنیت شغلی پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی پرسشنامه تاثیر امنیت شغلی بر نتایج کار سازمانی مولفه های امنیت شغلی پرسشنامه نگرش مدیران…

  • مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین
  • مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین نسبتهای مالی ورشكستگی از دیدگاه نیوتن هزینه های ورشکستگی مبانی ورشکستگی نقش نسبتهای مالی در ورشکستگی تحقیقات انجام شده ورشکستگی در ایران دانلود پایان نامه ورشكستگی دانلود پایان…

  • بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی
  • بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نقش ویژگی‎های‎شخصیتی در عملکرد تحصیلی نقش خانواده در عملکرد تحصیلی نقش محیط آموزشی در عملکرد تحصیلی نقش كیفیت در آموزش در عملکرد تحصیلی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی پایان…

  • مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر
  • مولفه‌های مختلف مدیریت دانش و نحوه ارتباط و تاثیر آنها بر یکدیگر مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع…

  • امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس
  • امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس استقرار مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت دانش امکان سنجی استقرار…

  • تاثیر تلاش در موفقیت
  • تاثیر تلاش در موفقیت تاثیر تلاش در موفقیت رفتن به سایت اصلی یكی از مهمترین سوالات این است كه برای موفقیت در آزمون چه عواملی موثرند ؟شاید اگر سوال را كلی تر مطرح كنیم بهتر باشد. یعنی بپرسیم كه كلا…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته زراعت با عنوان اثر سطوح مختلف آبیاری و تراکمهای متفاوت بذر بر عملکرد و شاخصهای فیزیولوژیکی رشد گندم دوروم
  • پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته زراعت با عنوان اثر سطوح مختلف آبیاری و تراکمهای متفاوت بذر بر عملکرد و شاخصهای فیزیولوژیکی رشد گندم دوروم رشد گندم دوروم گندم دوروم تراکم بوته پروتئین پرولین سطوح مختلف آبیاری تراکمهای متفاوت بذر…

  • انواع سیستمها و فناوریهای تشخیص نفوذ برای شبکه های رایانش ابری
  • انواع سیستمها و فناوریهای تشخیص نفوذ برای شبکه های رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc چالش های رایانش ابری امنیت در محاسبات ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پروژه رایانش ابری word دانلود…

  • پاورپوینت کتاب مديريت و طرز اجراي مسابقات تأليف دكتر هاشم كوزه چيان
  • پاورپوینت کتاب مديريت و طرز اجراي مسابقات تأليف دكتر هاشم كوزه چيان کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب مديريت و طرز اجراي مسابقات تاليف دكتر هاشم كوزه چيان دانلود کتاب مديريت و طرز اجراي مسابقات تاليف دكتر هاشم كوزه چيان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های جامعه شناسی اخلاق
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های جامعه شناسی اخلاق مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق ادبیات نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق فصل…

  • تقسیم بندی گذران اوقات فراغت و بررسی دیدگاهای مختلف در مورد آن
  • تقسیم بندی گذران اوقات فراغت و بررسی دیدگاهای مختلف در مورد آن کلمات کلیدی : اوقات فراغت از دیدگاه اسلام عوامل موثر برگذران اوقات فراغت اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسی اوقات فراغت و عوامل اجتماعی موثر بر آن اهمیت…

  • بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی
  • بررسی مراحل پذیرش و روش آموختن دین به فرزند در تربیت دینی کلمات کلیدی : پایان نامه تربیت دینی ویژگیهای تربیت دینی روش آموختن دین به فرزند مراحل پذیرش دین در فرزند     ضرورت و اهمیت تربیت دینی تعریف عملیاتی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی مبانی نظری سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی ادبیات نظری سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی چارچوب نظری سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی…

  • شناسایی ابهامات نهاد عفو متهمان و محکومان و بررسی ماهیت فقهی و حقوقی آن 
  • شناسایی ابهامات نهاد عفو متهمان و محکومان و بررسی ماهیت فقهی و حقوقی آن  عفو در حقوق ایران ابعاد فقهی و حقوقی عفو عفو در قانون مجازات اسلامی جدید عفو خصوصی در حقوق موضوعه ایران مستندات فقهی جواز عفو در…

  • ارزیابی قراردادهای جدید نفتی
  • ارزیابی قراردادهای جدید نفتی قراردادهای نفتی قراردادهای جدید نفتی ایران نقد و بررسی قراردادهای جدید نفتی دانلود مقاله رشته نفت ارزیابی قراردادهای جدید نفتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته نفت ارزیابی قراردادهای جدید نفتی       مقدمه…

  • تغییرات محیطی و بازار تعیین کننده استراتژیک درکمپانی‌های رسانه‌ای
  • تغییرات محیطی و بازار تعیین کننده استراتژیک درکمپانی‌های رسانه‌ای محصولات رسانه‌ای کمپانی‌های رسانه‌ای بازار تعیین کننده استراتژیک دانلود مقالات رشته مدیریت رسانه دانلود مقالات مدیریت رسانه خرید مقالات مدیریت رسانه سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و نظریه های آن
  • ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی و بررسی ابعاد و نظریه های آن سازمان های كارآفرین ابعاد کارآفرینی سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی اهمیت کارآفرینی سازمانی اهمیت و ضرورت کارآفرینی سازمانی موانع رشد و توسعه کارافرینی…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان
  • پرسشنامه بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه رابطه ی مدیریت دانش با نوآوری سازمانی پرسشنامه مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش مشتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2 مبانی نظری انگیزش تحصیلی ادبیات نظری انگیزش تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی دانلود مبانی نظری انگیزش تحصیلی پیشینه انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی پیشینه داخلی انگیزش تحصیلی پیشینه خارجی…

  • تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها
  • تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها دانلود تحقیق انواع سند، قدرت اجرایی و اعتباری آنها سند رسمی رعایت حدود صلاحیت مامور رسمی رعایت مقررات قانونی در تنظیم سند سند رسمی از دیدگاه مقررات ثبتی سند عادی سند لازم…

  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP
  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP مبانی نظری پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی ERP ادبیات نظری پیاده سازی ERP فصل دوم پایان نامه پیاده سازی ERP مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری
  • مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری آثار تجدید اعتبار تجدید اعتبار کیفری احكام‌ و مقررات‌ تجدید اعتبار کیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود فصل دوم پایان نامه حقوق…

  • گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد
  • گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد کانی های غیر فلزی کارخانه نازسرام میبد صنایع کاشی و سرامیک دانلود گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد دانلود گزارش کارآموزی رشته مواد دانلود…

  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…

  • وضعیت موجود فن بازار در ایران
  • وضعیت موجود فن بازار در ایران ویژگیهای فن بازار تعریف فن بازار پایان نامه فن بازار بررسی فن بازار در ایران همیت فن بازار در اسناد بالادستی اسناد بالادستی مرتبط با فن بازار وضعیت موجود فن بازار در ایران محدودیت…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *